کد خبر: 718028
تاریخ انتشار :

نحوه از بین بردن لکه قهوه روی مبل

نحوه از بین بردن لکه قهوه روی مبل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

احتمالا اولین فکر شما پس از مواجهه با لکه قهوه روی مبل این است که این لکه برای همیشه آنجا خواهد ماند و دیگر اصلا پاک نمی شود. درحالیکه اینطور نیست. اگرچه پاک کردن لکه قهوه شاید کمی دشوار و زمان بر باشد ولی شما می توانید به راحتی از خدمات قالیشویی کهریزک استفاده کرده و مبل تان را در محل خودتان، عمیقا شستشو دهید. پس اگر فکر می کنید که مبلمان تان تمیز است یا نمی خواهید از خدمات مبل شویی در محل استفاده کنید، نکات ما در این مقاله به شما کمک می کند تا بدانید چگونه لکه قهوه را از روی مبل تان پاک کنید.

3

نکاتی برای از بین بردن لکه قهوه از روی مبل

پیش از آنکه به نحوه تمیز کردن لکه قهوه از روی مبل بپردازیم، بیایید چند نکته را با هم مرور کنیم:

  • وقتی می خواهید لکه قهوه را از روی مبل خود پاک کنید، باید بدانید که سرعت عمل حرف اول را می زند. اگر سریع اقدام کنید می توانید تا آخرین قطره قهوه را از داخل پارچه رومبلی بیرون بکشید.
  • برای پاک کردن لکه قهوه از روی مبل، نباید لکه را روی الیاف پارچه رومبلی مالش دهید. مالش دادن باعث می شود تا لکه عمیق تر شده و پاک کردن آن نیز دشوارتر شود.
  • آب گرم علاوه بر اینکه ممکن است به پارچه رومبی تان آسیب بزند، باعث حل شدن بیشتر قهوه و بزرگتر شدن لکه می شود. پس فقط هنگامی از آب ولرم استفاده کنید که مطمئن شده اید، لکه کاملا پاک شده و قهوه از پارچه خارج شده است.
  • از خیس شدن بیش از حد ناحیه ای که تمیز می کنید خودداری کنید. خیس شدن زیاد مبل، خشک شدن آن را به تاخیر می اندازد.
  • اگر پس از پاک کردن لکه قهوه، هنوز اثری از آن روی مبل تان دیده می شود، هنوز دیر نشده و پیش از ثابت شدن رنگ قهوه روی الیاف پارچه رومبلی، می توانید از خدمات مبل شویی قالیشویی مارلیک استفاده نمایید.

مواد و لوازمی که برای پاک کردن لکه قهوه روی مبل، به آن نیاز دارید

برای پاک کردن لکه قهوه به وسایل زیاد و خاصی نیاز ندارید اما بهتر است ابتدا همین وسایل محدود را هم آماده کنید تا در هنگام پاک کردن لکه، دچار مشکل نشوید. اگر وسایل را از قبل آماده نکنید، در حین پاک کردن مجبورید مدام بلند شوید. این کار هم خسته کننده خواهد بود و هم اینکه سرعت عمل را از شما خواهد گرفت.

چیزهایی که نیاز دارید به شرح زیر است:

  • یک یا چند دستمال کاغذی حوله ای
  • یک پارچه میکروفیبر (یا یک دستمال پارچه ای خشک و تمیز)
  • یک فنجان آب سرد
  • یک فنجان آب ولرم
  • حوله یا دستمال نمگیر آشپزخانه
  • سشوار

4

پاک کردن گام به گام لکه قهوه روی مبل

توجه کنید که اگر لکه قهوه تازه و بدون هرگونه مواد افزودنی دیگر باشد، نیازی به مواد شوینده نیست و با آب خالی هم می توانید به راحتی تمام لکه را از بین ببرید.

مراحل زیر را برای این منظور دنبال کنید:

  1. ابتدا یک یا چند دستمال کاغذی حوله ای روی لکه قرار دهید تا تمام قهوه اضافی را به خود جذب کند. مطمئن شوید که قبل از خیس شدن کامل دستمال ها (به گونه ای که تکه تکه شوند و نتوانید دیگر آن ها را از روی مبل بردارید)، باید آن ها را بلند کنید.
  2. حالا کمی آب سرد در یک ظرف بریزید و با یک دستمال میکروفیبر یا دستمال آشپزخانه ای که تمیز باشد، لکه را پاک کنید. مطمئن شوید که لکه را اسکراب نمی کنید. همچنین حتما از خارج به سمت مرکز لکه پیش بروید. قبل از رفتن به مرحله بعدی تا حد امکان لکه را پاک کنید.
  3. بعد از اینکه لکه کاملا پاک شد، حالا می توانید به کمک یک بطری اسپری دار که از آب پر کرده اید یا یک قاشق، کمی آب ولرم روی لکه بریزید. سپس با دستمال تمیز دیگری، لکه را پاک کنید. این کار برای خارج کردن باقیمانده های قهوه از داخل الیاف پارچه رومبلی است. این کار را تا زمانی که تمام قهوه خارج شود، تکرار کنید.
  4. یک حوله بردارید و محل را خشک کنید. پارچه رومبلی تان اگر خیس باقی بماند، در معرض انواع میکروب ها قرار خواهد گرفت. پس حتما خشک کردن را با سشوار یا حتی باز کردن درب ها، تکمیل کنید. به یاد داشته باشید که تا خشک شدن کامل، روی قسمتی از مبل که به تازگی تمیز کرده اید، ننشینید.

خدمات مبل شویی با سرویس در سراسر تهران

امروزه شستشوی مبل دیگر کار پر زحمتی نیست. به لطف دستگاه های مکانیزه شستشوی مبلمان و تکنسین های تخصصی این حیطه، این روزها دیگر نیازی نیست که برای شستن مبلمان تان نگران نباشید. تنها با یک تماس می توانید از خدمات قالیشویی در کهریزک استفاده کرده و مبل تان را عمیقا شستشو دهید. مزیت استفاده از این خدمات، این است که دستگاه های پیشرفته مبل شویی قابل جابجایی بوده و بنابراین شما چه در محل کارتان باشید و چه در منزل تان بخواهید از این خدمات استفاده کنید، تکنسین ها به محل شما خواهند آمد.

بنابراین دیگر نیازی به جابجایی مبلمان و آسیب دیدن احتمالی آن نخواهد بود. همچنین با این کار می توانید از هزینه های اضافی جابجایی مبلمان نیز جلوگیری کرده و تنها هزینه شستن مبل تان را بدهید. این خدمات درست مقابل چشمان خودتان، با کمترین هزینه و با حداقل میزان آبریزش انجام می شود.

 

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در اقصی نقاط تهران شعبه دارد. اگر می خواهید خدمات مبل شویی در محل را برای منزل یا محل کارتان دریافت کنید، فرقی نمی کند که کجا باشید. می توانید از نزدیک ترین شعبه به خودتان، خدمات مربوطه را دریافت کنید. برای ثبت سفارش نیز به انجام کار خاصی نیاز ندارید. فقط با شماره گیری 1864 می توانید با همکاران ما در ارتباط بوده و خدمت موردنظر خود را رزرو کنید.

تمامی خدمات ضمانت شده ما، در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت، ارائه می شود. پس نگران کثیف شدن مبلتان نباشید و کار را به ما بسپارید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها