کد خبر: 721695
تاریخ انتشار :

بهترین مکان‌های تاریخی تهران برای عکاسی کجاست؟

کشور ما کشور تمدن و اصالت است و بیش از هر جایی در دنیا می‌توان در ایران بناهای تاریخی و ساخته دست بشر را پیدا کرد. اهمیت آثار تاریخی کشورمان از این نظر است که با داشتن نمادهای فرهنگی و اصیل و معماری خاص و بی‌بدیل هر دوره، به‌راحتی میتوان به دوره‌های مختلف سفر کرد و از تماشای زیباترین ساخته‌های انسانی لذت برد. در این مقاله به معرفی چند لوکیشن تاریخی برای عکاسی در تهران می‌پردازیم که هرکدام نمادی بی‌نظیر از تمدن پایتخت کشور عزیزمان هستند.

 بهترین مکان‌های تاریخی تهران برای عکاسی کجاست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

مکان های تاریخی تهران برای عکاسی

تهران سالیان زیادی است که عنوان پایتخت ایران را یدک می‌کشد و همین موضوع باعث شده تا تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری برای توریست‌های خارجی و گردشگران داخلی شود. همین تعدد آثار باستانی باعث شده تا یک لیست پر و پیمان از مکان های تاریخی تهران برای عکاسی وجود داشته باشد و در کنار المان‌های جدید و محیط‌های گردشگری به‌روز، بازدید از مکان‌های تاریخی هم با استقبال زیادی روبرو شود. در ادامه لیستی از بهترین مکان های قدیمی تهران برای عکاسی به شما معرفی می‌شود.

کاخ گلستان

کاخ گلستان، یکی از میراث فرهنگی ارزشمند کشورمان که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است، به دلیل معماری منحصربه‌فرد و زیبایی‌اش، مکانی ایده‌آل برای عکاسی محسوب می‌شود.

26

این کاخ که مجموعه‌ای تاریخی از بناهای استان تهران را شامل می‌شود، در دوره‌های مختلف ساخته شده و بخش‌های گوناگون آن از ایوان‌ها و کاخ‌ها تا کتابخانه، هر یک جذابیت خاص خود را دارند. با این حال، توجه داشته باشید که عکاسی در تمامی بخش‌های کاخ مجاز نیست و تنها در مکان‌های تعیین‌شده می‌توانید به عکاسی بپردازید.

موزه آبگینه

یکی دیگر از مکان‌های تاریخی جذاب تهران که علاوه بر محیط داخلی، عمارت و فضای بیرونی بسیار جذابی برای عکاسی دارد، موزه سفال و آبگینه است. این موزه که در دوران قاجار محل سکونت قوام‌السلطنه بوده، امروزه تبدیل به مهمترین موزه ظروف سفالی و باستانی ایران شده است. همانند تمام مکان های تاریخی تهران برای عکاسی، این موزه هم تنها اجازه عکاسی در فضای بیرونی و محوطه عمارت را به شما می‌دهد. با این‌حال بازدید از سیر تحولی و تغییراتی که فرهنگ و تمدن مردم کشورمان در کنار عکاسی از یک لوکیشن تاریخی و زیبا خالی از لطف نیست.

سردر باغ ملی

سردر باغ ملی، یکی از نمادهای تاریخی تهران و یکی از آثار دیدنی این شهر، متعلق به دوران قاجار است. این سازه که پیش از برج آزادی به عنوان سمبل پایتخت شناخته می‌شد، در خیابان پررفت و آمد امام خمینی واقع شده و به عنوان یکی از مکان‌های محبوب برای عکاسی در تهران شناخته می‌شود. بازدید از این بنای تاریخی در تمام ساعات روز امکان‌پذیر است.

27

عمارت باغ فردوس

عمارت باغ فردوس که یکی از مشهورترین عمارت‌های تاریخی تهران است، در شمال خیابان ولیعصر بنا شده و متعلق به دوران محمد شاه قاجار است. این مجموعه که اکنون با نام باغ موزه سینما هم شناخته می‌شود، قسمت‌های دیدنی و متنوع زیادی دارد که علاوه بر عکاسی میتوانید برای گردش و یک تفریح کوچک هم به آن مراجعه کنید.

عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه یکی دیگر از مکان های تاریخی تهران برای عکاسی است که قدمتی نزدیک به صد و پنجاه سال دارد. این بنای تاریخی بزرگ که به دستور ظل السلطان پسر ناصرالدین شاه بنا شد، یک کاخ تفریحی و مسکونی برای پدیرایی از مهمانان خارجی او بود.

28

این عمارت که در میدان بهارستان واقع شده، با داشتن بخش‌های مختلف، معماری اصیل ایرانی و کاشی کاری‌های زیبا، یک از بهترین مکان های قدیمی تهران برای عکاسی است.

داشتن یک دوربین عکاسی مناسب برای ثبت زیبایی هر لوکیشن تاریخی بسیار مهم است و برند کانن بهترین دوربین‌ها را برای این کار دارد. پشتیبانی از استاندارد‌های جدید نیز یکی از برتری‌های این شرکت است.

کانن شرکتی بین المللی و قدیمی است و سال‌ها است که در حال تحقیق و توسعه در رابطه با دوربین‌های عکاسی است. این شرکت نوآوری‌های زیادی در زمینه دوربین عکاسی داشته و تمامی مدل‌هایی که معرفی می‌کند با به روز ترین تکنولوژی‌های این شرکت همراه هستند.

کیفیت رمز موفقیت است. حتی دوربین‌های فیلمی قدیمی این شرکت نیز در صورت نگهداری درست می‌توانند در حال حاضر کار کنند. کیفیت و مواد به کار رفته در دوربین‌ کنون بسیار مناسب هستند و در صورتی که دوربین با ضربه و صدمه رو به رو نشود می‌تواند برای سال‌ها به شما خدمت رسانی کند.

محبوب ترین مکان تاریخی تهران برای عکاسی

محبوب‌ترین مکان تاریخی تهران برای عکاسی را میتوان کاخ نیاوران معرفی کرد. این کاخ تاریخی با زیبایی منحصر بفرد و مجموعه بزرگی که دارد، سالیانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. با اینکه اجازه عکاسی از تمام بخش‌های این کاخ به شما داده نمی‌شود اما همچنان یکی از بهترین مکان های تاریخی تهران برای عکاسی است.

قدمت ساخت کاخ نیاوران به دوران فتحعلی شاه برمی‌گردد و این کاخ محل اصلی سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده‌اش بود. درهای این کاخ از سال 1382 تا 1388 برای مرمت و بازسازی به روی عموم مردم بسته و پس از شش سال، مجدداً پذیرای بازدیدکنندگان شد.

معماری این کاخ ساده و در عین حال مدرن است و با قرار گرفتن در یک باغ زیبا، میتوان آن را زیباترین لوکیشن تاریخی برای عکاسی معرفی کرد. بخش‌های مختلف این کاخ شامل کاخ نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، موزه حوض خانه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، باغ کتیبه‌ها و کتابخانه و موزه خودروهای اختصاصی است.

بهترین مکان قدیمی تهران برای عکاسی

شاید بتوان در بین تمام آثار تاریخی تهران، برج طغرل شهر ری را بهترین مکان قدیمی تهران برای عکاسی معرفی کرد. این بنا که یک اثر به جا مانده از دوره سلجوقیان است، با هیبتی خاص و ساختاری آجرنما، شما را به دل معماری ایرانی و عظمت و شکوه تمدن و تاریخ کشور می‌برد.

جالب است بدانید که برج طغرل یک ساعت آفتابی است که برای تشخیص زمان و ساعات روز طراحی و ساخته شده است. ارتفاع 20 متری این برج شما را شگفت زده می‌کند و دیواره‌های سوراخ دار این برج از داخل صدای شما را به بهترین شکل اکو داده و بازتاب می‌دهد. آزاد بودن شرایط عکاسی از برج طغرل آن را تبدیل به بهترین لوکیشن تاریخی برای عکاسی کرده است.

سخن پایانی

تهران با تاریخچه‌ای غنی و بناهای تاریخی متعدد، بهشتی برای علاقه‌مندان به عکاسی از معماری و فرهنگ ایران است. از کاخ‌ها و عمارت‌های مجلل گرفته تا برج‌های باستانی و موزه‌های گوناگون، هر یک از این مکان‌ها نمادی از اصالت و تمدن پایتخت هستند. با بازدید از این لوکیشن‌های بی‌نظیر، علاوه بر ثبت تصاویری ماندگار، می‌توانید سفری به اعماق تاریخ و فرهنگ این سرزمین داشته باشید. فراموش نکنید که احترام به قوانین عکاسی در این مکان‌ها، ضامن حفظ این آثار برای نسل‌های آینده است.

منبع: https://noornegar.com/

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها