کد خبر: 723433
تاریخ انتشار :

یادگیری انواع هنرهای پول ساز در هنرکده نیوشا

در هنرکده نیوشا انواع هنرهای پولساز را به صورت کامل( یعنی از مقدماتی تا پیشرفته) آموزش میبینید..در زیر چندین نمونه از هنر های پرطرفدار و درآمدزا را میتوانید مشاهده نماید:

یادگیری انواع هنرهای پول ساز در هنرکده نیوشا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

  1. آموزش رزین اپوکسی
  2. شمع سازی
  3. کار با پودرسنگ هنری
  4. ساخت اکسسوری سنگی
  5. پتینه کاری
  6. پانچ دوزی
  7. ساخت تابلو ماه
  8. خمیر چینی
  9. ساخت قالب سیلیکونی
  10. صابون سازی

آموزش شمع سازی در هنرکده نیوشا:

 

شمع های جز بهترین المانها در طراحی داخلی منزل و  دکوراسیون خانه هاست. استفاده از شمع در فضای خانه می تواند حس آرامش را به افراد القا کند. شمع ها از نظر شکل ، رنگ و حتی رایحه بسیار متنوع هستند و شما به راحتی میتوانید بدون صرف هزینه ای گزاف برای خرید این المان برای زیبایی منزلتان ، آن را در خانه تهیه کنید و با توجه به سلیقه و سبک منزل خود آنها را دیزاین کنید. در ادامه با استفاده از قالب های سیلیکونی آماده که در هنرکده نیوشا موجود هستتند به طور کامل شما را با مراحل ساخت شمع در خانه آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه شوید.

عطر شمع :

برای خوشبو بودن شمع در هنگام سوختن به کار می رود ؛ عطر شمع را هنگامی که می خواهید پارافین ذوب شده را در قالب بریزید به آن اضافه کنید ؛ عطر شمع در انواع گوناگون وجود دارد مانند عطرهای مایع ، عطرهای طبیعی و موم های جامد معطر که به صورت آماده در بازار به فروش میرسند. رنگ های شب نما یا فلورسنت : این رنگ ها به صورت پودر در بازار موجود بوده و در شمع های پودری ، پولکی و … مورد استفاده است.

نکات مهم در شمع سازی:

  • قبل از شروع روی سطح کار را با روزنامه بپوشانید.
  • تمام ابزارهای لازم را از قبل تهیه کنید و کنار دست تان قرار دهید.
  • دقت کنید هنگام ذوب کردن پارافین آب به داخل ظرف نرود.
  • قالب باید کاملاً سالم ، خشک و بدون خراشیدگی و ترک باشد.
  • برای تمیز کردن ظرف پارافین نیازی به شستن آن ندارید بلکه می توانید بلافاصله پس از استفاده آن را با دستمال کاغذی و یا پنبه تمیز کنید.
  • برای سرد کردن پارافین هیچ گاه آن را در فریزر قرار ندهید چون شمع پس از سرد شدن ترک میخورد ولی میتوانید ان را در یخچال قرار دهید.
  • چنان چه شمع به راحتی از قالب جدا نشد آن را مدت بیشتری در یخچال قرار دهید.
  • برای این که کف شمع صاف و یکدست شود آن را ته یک سطح داغ بکشید تا کاملاً صاف شود.

آموزش کار با خمیر چینی و نکات کاربردی در مورد آن در هنرکده نیوشا:

5

خمیر چینی یک خمیری مدل سازی و مجسمه سازی است که از نشاسته ذرت و چسب سفید ساخته می شود و علیرغم وجود چینی در نام آن ،چینی یا سرامیک جز مواد سازنده آن نیست با این حال مقدار کمی روغن و گلیسیرین دارد که می تواند به این ماده بافت چینی مانند و صاف بدهد. علاوه بر این ما می توانیم به راحتی این مواد را در خانه با استفاده از نشاسته ذرت درست کنیم.

بیشتر مواد تشکیل دهنده این ماده زیست تخریب پذیر هستند. بنابراین برای جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها می توانیم آب لیمو یا بنزوات سدیم به آن اضافه کنیم. اگرچه خمیر چینی غیر سمی است، ولی خوراکی نیست. علاوه بر این، ارزان و آسان در خانه قابل تهیه است.

اگر قصد درست کردن خمیر چینی را در خانه داشته باشیم ابتدا باید نشاسته ذرت را با چسب چوب ر به نسبت 1:1 مخلوط کنیم و مقدار کمی گلیسیرین، روغن بچه یا روغن پخت و پز اضافه کنیم تا مخلوط یکدست شود و در هنگام خشک شدن ترک خوردگی کمتری داشته باشیم. سپس باید مواد را در مایکروویو یا  روی اجاق گاز حرارت دهیم تا به شکل خمیر در بیاید. در مرحله بعد می توانیم مخلوط را به صورت گلوله جمع کنیم و اجازه دهیم خنک شود. بعد از آن می‌توانیم آن را ورز دهیم و کشش دهیم تا خمیری نرم و کشدار به دست آید. برای نگهداری خمیر آن را نباید در یخچال نگهداری کرد. در واقع اگر مواد را به درستی بپیچیم، این ماده در دمای معمولی حداقل یک هفته بدون مواد نگهدارنده دوام می آورد. 

کار با خمیر چینی

اکثر مینیاتوریست ها از این ماده برای گل کاری در مقیاس کوچک نیز استفاده می کننداکثر اقلام ساخته شده از خمیر چینی نسبتاً کوچک هستند زیرا ترک خوردن در مدل های بزرگتر رواج دارد و می تواند مشکل ساز شود.هنگام کار با ظروف چینی سرد، باید ابزارهای استاندارد مدل‌سازی و همچنین ابزارهای بافت، یک ظرف نشاسته ذرت/ برای برای جلوگیری از چسبیدن خمیر چینی به ابزار ها  و مقداری کرم دست یا روغن بچه برای پوشاندن دست‌ها یا ابزارهایتان داشته باشید. برای چسباندن یا به هم پیوستن قطعات ساخته شده لازم است که قسمت اصلی را با مقداری آب خیس کنید.مدل های ساخته شده از خمیر چینی حداقل به 24 ساعت زمان برای خشک شدن در هوا نیاز دارند. مدل های که ضخیم‌تر از 6 میلی‌متر هستند ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. هر چی مدل ها ضخیم تر باشند احتمال ترک برداشتن خمیر چینی بیشتر است.

آموزش پتینه کاری در هنرکده نیوشا

پتینه (Patina) در لغت به معنای کهنگی، زنگار و خوردگی سبز رنگی است که در روی فلز مس ایجاد می‌شود. هنر پتینه یا پتینه‌کاری، هنری با اصالت ایتالیایی و به معنای به‌کارگیری روش‌هایی برای کهنه کردن اجسام، اشیا هنری و سطوح مختلف است. در پتینه‌کاری به کمک رنگ‌های پوشاننده، تیره کننده، روشن کننده، مات کننده و متریال‌های دیگر به اشیا و سطوح، حالتی کهنه و آنتیک داده می‌شود.

6

کاربرد هنر پتینه

دو کاربرد رایج در هنر پتینه وجود دارد؛ یکی از آن‌ها کهنه‌نمایی لوازم جدید برای ایجاد سبکی متفاوت و نشان دادن قدیمی بودن لوازم در دکوراسیون فضاهای داخلی و بیرونی است. کاربرد دوم استفاده از روش‌های پتینه‌کاری به عنوان پوشش هنری روی سطح دیوارها در ساختمان است. در این کاربرد از انواع رنگ‌های روغنی، آکریلیک و پلاستیک و انواع متریال‌ها برای ایجاد بافت و سطوح برجسته استفاده می‌شود.

سبک‌های هنر پتینه

 دسته‌بندی اصلی هنر پتینه دو سبک کلاسیک و مدرن است. پتینه‌کاری کلاسیک چه بر روی دیوار و چه بر روی اشیابرای ایجاد حالت کهنه انجام می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از روغن مخصوص شاپون یا شاپان، به سطوح بسیاری از اجسام در منزل، نمایی کهنه بدهید. برخی از روش‌های دیگر در سبک پتینه کلاسیک عبارتند از:

استفاده از سطوح برجسته با نمای سنگ در فضاهای داخلی

ایجاد نقوش آجر با رنگ روی دیوار

ایجاد نقش ترک خوردگی با رنگ، روی دیوار

ایجاد طرح چوب با رنگ روی دیوار یا سطوح وسایل منزل

استفاده از ورق طلا یا طلایی‌رنگ بر روی سطوح مختلف

استفاده از نقوش فرشته و گل و بوته در معماری داخلی

مهارت های کسب کنید که در سریع ترین زمان شما را به درآمد بالا برساند:

سایت هنرکده نیوشا از بهترین سایت های آموزش شمع سازی، رزین اپوکسی،پتینه، ساخت قالب سیلیکونی و اکسسوری سنگی در ایران می باشد. امروزه سایت های آموزشی زیادی همانند سون لرن، فرادرس، سایت هنری، زومیت، هنرکده نیوشا، همیار وردپرس و نی نی سایت هستند که می توان گفت در در تمام حوزهای آموزشی مانند هنری،درسی،آموزش ساخت اکسسوری،آموزش ساخت قالب سیلیکونی و سایر موارد آموزشی فعالیت دارند و جزء بهترین ها می باشند. 

7

منبع: هنرکده نیوشا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها