کد خبر: 200633
تاریخ انتشار :

صادرات غله روسیه به ایران از طریق دریای سیاه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، (کانال محلی استان کراسنودار)، روابط عمومی اداره کل نظارت بر محصولات کشاورزی این استان روز جمعه اعلام کرد: در حال حاضر چندین کشتی حامل غلات برای صادرات به ایران در بنادر نووراسییسک، ایسک، تمریوک، قفقاز، تامان و توآپس بارگیری شده اند.
این کشتی ها علاوه بر ایران غلات به کشورهای عربستان سعودی، مصر، تانزانیا و ترکیه حمل می کنند. در گزارش اداره کل نظارت بر محصولات کشاورزی استان کراسنودار خاطرنشان شده است: در حال حاضر مراحل کنترل بهداشتی محمولات غلات در کشتی ها با توجه به شرایط کشورهای خریدار جریان دارد. روسیه تا کنون فقط از طریق بنادر دریای خزر گندم به ایران صادر می کرد. 'آندره لوگانسکی'، رئیس بخش بازرگانی و اقتصادی سفارت روسیه در تهران در اواخر ماه دسامبر سال گذشته از تصمیم کشورش برای افزایش صادرات غلات به ایران تا پایان سال 2014 خبر داده بود. لوگانسکی کم عمق بودن بنادر ایران در دریای خزر را یکی از مشکلات در حمل و نقل تجاری میان ایران و روسیه دانست و خاطرنشان کرد که به همین خاطر روسیه از دریای سیاه و آزوف برای صادرات گندم به ایران استفاده می کند. توافق برای افزایش صادرات غلات روسیه به ایران در جریان دیدار ˈآلکسی اولیوکایفˈ وزیر توسعه اقتصادی روسیه از تهران در ماه دسامبر گذشته به دست آمد.
به گزارش رسانه های روسیه ، این کشور در سال 2014 میلادی حدود 110 میلیون تن غلات برداشت کرده و قادر است سالانه 20میلیون تن غله مازاد خود را به کشورهای دیگر صادر کند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها