کد خبر: 512125
تاریخ انتشار :

مدیرعامل سیمرغ تجارت: نمایشگاه تراکنش ایران، رزمایشی در زمینه بانکداری و پرداخت است/ ارائه خدمات در فضای تحریم و تداوم آن استارت یک نظام بانکی مستقل از تحریم‌ها است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علیرضا کریمی، مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت درباره برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران و نقش این نمایشگاه در دوران پساتحریم، گفت: معتقدم در شرایطی که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه صنعت بانکداری و پرداخت ما اعمال کرده است، «نمایشگاه تراکنش ایران»می‌تواند به رزمایشی شکوهمند در زمینه صنایع بانکی و پرداخت تبدیل شود.
وی افزود: همانطور که ما با برگزاری رزمایش‌های نظامی توان موشکی و نظامی خود را به رخ دشمنان می‌کشیم، نمایشگاه تراکنش ایران نیز مانور و رزمایشی در حوزه بانکداری و پرداخت است که می‌تواند دستاوردهای نظام بانکی و حوزه پرداخت را به رخ کشورهای دیگر و دشمنان بکشد و اعلام کند که ما این دستاوردها را در حوزه‌های فین تک و پرداخت و بانکداری به دست آورده‌ایم.
کریمی با بیان اینکه رویکرد فعالان حوزه بانکداری و پرداخت نسبت به برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران بدون هیچ شکی باید حمایتی باشد، تاکید کرد:‌ نمایشگاه تراکنش ایران، همانند سال‌های گذشته نشان داده است که بیش از هرچیزی محلی برای ایجاد همدلی میان فعالان این صنعت است و فکر می‌کنم همه فعالان و تصمیم گیران در این حوزه با کنار گذاشتن تفکرات سیاسی و مشکلات و اختلاف دیدگاه‌ها می‌توانند به هرچه باشکوه تر برگزار شدن این نمایشگاه کمک کنند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر انتظار می‌رود فابا نیز فضا را برای مشارکت همه فعالان و شرکت‌ها و دیدگاه‌های مختلف در این نمایشگاه فراهم کند.
وی همچنین به اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران همزمان با برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران، اشاره کرد و گفت: نمایشگاه تراکنش ایران می‌تواند به محلی برای ارائه پلن «بی» در زمینه بانکداری و پرداخت و با هدف مقابله با تحریم‌های غرب تبدیل شود.
وی تاکید کرد: نمایشگاه باید به سمتی برود که راه‌کارهای جایگزین تحریم‌های آمریکا در صنعت بانکداری و پرداخت ارائه شود، به طور مثال مشکلاتی مانند سوئیفت و یا در دسترس نبودن مسترکارت و ویزاکارت برای شهروندان ایرانی از جمله این مشکلات است که هیچ‌گاه بطور جدی به آن پرداخته نشده است و معتقدم باید راه‌کارهایی دائمی برای آنها در نظر گرفته شود.
کریمی با اشاره به اینکه ارائه خدمات در فضای تحریم و تداوم آن در فضای مستقل، استارت یک نظام بانکی مستقل از تحریم‌ها است، افزود: من فکر می‌کنم نمایشگاه تراکنش ایران فرصت خوبی برای ارائه پلن بی در زمینه بانکداری و پرداخت و مقابله با تحریم ها است و اگر نمایشگاه تراکنش در این مسیر سوق پیدا کند می تواند موثر و هدف دار عمل کند.
مدیرعامل شرکت تجارت سیمرغ افزود:‌ برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران یک هفته پس از اعمال دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران نشان دهنده این موضوع است که بخش های مختلف تجاری و اقتصادی در ایران به روال عادی زندگی و فعالیت های خود ادامه می دهند.
چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران 22 تا 24 آبان سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران، واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها