کد خبر: 563581
تاریخ انتشار :

همه چیز درباره یک شایعه؛ ماجرای اخذ سود از سپرده‌های بانکی چیست؟ / وزیر اقتصاد تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در این اوضاع و احوال اقتصادی که بسیاری از مردم دغدغه نان دارند، انتشار شایعاتی که دل آنان را خالی کرده و نگرانی تزریق می‌کند عین بی‌انصافی است. مصداق این قبیل شایعات همین ماجرای اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی است. حتما هر یک از ما چند نفری را در اطراف خود سراغ دارد که نه کاسب هستند و نه تولیدکننده. همان گروهی که هر وقت پولی به دستشان می‌رسد سریع آن را نزد بانک سپرده و به همان اندک سود تضمین شده دل می‌بندند. چندروزی است که برخی با انتشار شایعات این گروه را نگران کرده‌اند. می‌گویند قرار است از سپرده‌های بانکی هم مالیات اخذ شود و این شایعه‌ها قطعا تبعات اجتماعی منفی به همراه دارد. گذشته از تزریق نگرانی به مردم این سوال در ذهن‌ها مطرح می‌شود که آیا همه ثروتمندان و صاحبان املاک و ... مالیات‌های خود را تمام و کمال داده‌اند که نوبت به این اندک دارایی‌های سپرده شده ما رسیده است؟ پاسخ منفی به این سوال موجب افزایش بی‌اعتمادی اجتماعی است و گفتن ندارد که ادامه این وضعیت کار را به جاهای باریک گذاشته و هزینه سنگینی را به مجموعه حاکمیت تحمیل می‌کند.

همه این‌ها در حالی است که خبر منتشر شده از اساس کذب است. به گفته وزیر اقتصاد و دارایی ماجرا این است که در لایحه مالیات تغییراتی ایجاد می‌شود. حذف و اضافه‌ها در راه است اما تا کنون مصوبه و مقرراتی درباره اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی وضع نشده است.

به گزارش نامه نیوز، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر تلاش وزارت امور اقتصاد و دارایی برای اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی، گفت: در لایحه مالیات‌های مستقیم بحث مالیات‌ها در حال اصلاح است؛ پایه‌های جدید مالیاتی تعریف شده، برخی از معافیت‌های مالیاتی ساماندهی و تعدادی از آنها اصلاح و حذف می‌شود و برخی همچنان باقی می‌ماند.

وی افزود: تاکنون مصوبه و مقرراتی درباره مالیات بر سپرده‌های بانکی وضع نشده است و این موضوع کاملا تکذیب می‌شود.

ادغام بانک‌های نظامی در مرحله اجرا است​

دژپسند با بیان اینکه دریافت مالیات‌ها به صورت کلی درحال بازنگری است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم به منظور افزایش درآمد مالیاتی دولت، اجحافی به بخش‌های اصلی جامعه نشود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره ادغام بانک‌های نظامی گفت: ادغام این بانک‌ها در مرحله اجرا است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها