کد خبر: 681795
تاریخ انتشار :

تظاهرات صهیونیست‌های معترض در مقابل خانه لوین + عکس و فیلم

درگیرها و تنش بر سر طرح اصلاحات قضائی در سرزمین های اشغالی ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که سطح اختلافات مجددا تشدید شود.

تظاهرات صهیونیست‌های معترض در مقابل خانه لوین + عکس و فیلم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرویس جهان مشرق - در ادامه مخالفت ها با طرح اصلاحات قضائی، مخالفان رژیم صهیونیستی اقدام به تجمع در مقابل خانه یاریو لوین، معمار اصلی طرح اصلاحات قضائی کردند که این تظاهرات با ورود پلیس رژیم صهیونیستی به درگیری کشیده شد. به دلیل نقش لوین در این طرح، از اصلاحات قضائی با نام "طرح لوین" هم یاد می شود.

 

مخالفان دولت نتانیاهو این طرح را به عنوان یک کودتا خطاب و می‌گویند که طرح اصلاحات قضائی صدمه قابل توجهی به دموکراسی آنها وارد می‌کند، زیرا تأثیر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد که مصوبات آن را به تعویق بیندازد. لایحه تغییرات قضائی رژیم صهیونیستی موجب سیطره ائتلاف حاکم بر کمیته تعیین قضات و کاهش اختیارات دیوان عالی که بالاترین مقام قضائی در رژیم صهیونیستی است، می‌شود و به نوعی، قدرت و اختیارات نتانیاهو را تا میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

تظاهرات صهیونیست‌های معترض در مقابل خانه لوین + عکس و فیلم

سازمان دهندگان اعتراض هشدار داده بودند که اگر قانون اصلاحات قضائی مجددا به جریان بیفتد - اعتراضات آنها نیز با شدت بیشتری صورت خواهد گرفت. در صورت به جریان افتادن این قانون، انتظار می رود تظاهرکنندگان برای اعتراضات طولانی مدت و با برنامه ایجاد اختلال در عملکرد روزنامه مراکز و نقاط مختلف صهیونیستی، به خیابان ها بازگردند.

دولت ائتلافی نتانیاهو مصمم است که طرح اصلاحات قضائی را مجددا به جریان بیندازند. چند ماه قبل و به دنبال افزایش اعتراضات و سطح تنش ها، بنیامین نتانیاهو مجبور شد تا بررسی طرح اصلاحات قضائی را به تعویق بیندازد. در حال حاضر و با توقف مذاکرات و رفتن دولت نتانیاهو به سمت بررسی طرح اصلاحات قضائی و تهدید مخالفان نتانیاهو به تشدید اعتراضات، این احتمال وجود دارد که در هفته های آینده شاهد افزایش سطح و میزان اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی باشیم.

پیشتر یاریو لوین وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی به اصلاحات برنامه ریزی شده در سیستم قضایی اشاره و در صفحه خود نوشت: "در پایان یک هفته سخت، من بیش از هر زمان دیگری مصمم هستم که ادامه دهم و هر کاری انجام دهم تا اصلاحات لازم را برای اصلاح سیستم قضایی انجام دهم. از همه شما برای حمایت های ارزشمند در حرکتی که من برای یک سیستم قضائی عادلانه رهبری می کنم، تشکر می کنم. از همه شما برای حمایت مهم در اقداماتی که من برای یک سیستم عدالت عادلانه رهبری می کنم، تشکر می کنم."

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها