کد خبر: 686008
تاریخ انتشار :

واکنش مشاور السودانی به تحرکات اخیر نظامیان آمریکا در عراق

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی، ضمن تکذیب بسیج نیروهای آمریکایی در خاک این کشور، جزئیات جلسه هیأت امنیتی عراق در واشنگتن را اعلام کرد.

واکنش مشاور السودانی به تحرکات اخیر نظامیان آمریکا در عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خالد الیعقوبی در گفت‌وگو با برنامه «العاشرة» شبکه ماهواره‌ای «الاخباریه»، بسیج نیروهای امنیتی آمریکا در خاک عراق را تکذیب کرد و گفت: تنها جایگزینی برای یگان‌های آمریکایی مستقر در سوریه صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که  عراق در مذاکرات واشنگتن به تمام درخواست‌های خود دست یافت، گفت: رهبران عراقی در مذاکرات با طرف آمریکایی پیوسته بر حفظ حاکمیت کشور تأکید دارند.

الیعقوبی با بیان اینکه صورتجلسه نشست بین عراق و آمریکا به امضا رسید، تأکید کرد: در این توافقنامه آمده که هواپیماهای بدون سرنشین منحصراٌ باید با تایید دولت عراق در مناطق امنیتی پرواز کنند.

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی با بیان این که هیچ یک از طرف‌های مذاکره‌کننده نمی‌توانند یکجانبه عمل کنند، تصریح کرد: رئیس ستاد نیروهای پیشمرگه نیز در هیئت امنیتی عراق در واشنگتن حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اطلاعات در این زمینه با هدف گمراه کردن افکار عمومی در رسانه‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: برای تشکیل یک کمیته نظامی بین دو طرف با هدف مقابله با تهدیدات داعش به توافق رسیدیم.

الیعقوبی با تأکید بر این که هیچ بخش یا جلسه محرمانه‌ای در مذاکرات با واشنگتن وجود ندارد، گفت: باید تأکید کنم که هیچ بسیجی از سوی نیروهای آمریکایی در خاک عراق وجود ندارد و تنها جایگزینی برای یگان‌های آمریکایی حاضر در سوریه صورت گرفته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها