کد خبر: 694404
تاریخ انتشار :

دیدار خانواده اسرای اسرائیلی با مقام‌های این رژیم به مشاجره کشید

دیدار خانواده‌های اسرای اسرائیلی با مقام‌های کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو به مشاجره بر سر پیشنهاد صدور حکم اعدام برای اسرای فلسطینی منجر شده است.

دیدار خانواده اسرای اسرائیلی با مقام‌های این رژیم به مشاجره کشید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه گاردین گزارش داده دیدار خانواده‌های اسرای اسرائیلی با مقام‌های کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو به مشاجره بر سر پیشنهاد صدور حکم اعدام برای اسرای فلسطینی منجر شده است.

 مطابق این گزارش، خانواده‌های اسرا گفته‌اند که حتی صحبت کردن درباره صدور حکم اعدام برای فلسطینی‌ها جان خویشاوندان آنها که به اسارت گرفته شده‌اند را به خطر خواهد انداخت.

سیاستمداران راست‌گرای اسرائیلی در پاسخ به اعتراضات و خواسته‌های خانواده‌های اسرا فریاد زده‌اند که آنها نباید رنجی که اسرائیل از حملات 7 اکتبر متحمل شده را تنها منحصر به خودشان بدانند.

در روزهای گذشته بنیامین نتانیاهو برای آزادی اسرا تحت فشارهای مضاعف قرار گرفته است. چالش‌های پیش روی او برای حذف حماس و در عین حال آزاد کردن اسرا باعث ایجاد اختلاف‌های عمده در کابینه جنگی او شده است.

مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند که افزایش فشار نظامی بر حماس می‌تواند شانس آزادی اسرا را افزایش دهد. این در حالی است که همه اعضای کابینه با این دیدگاه موافق نیستند.

بیشتر بخوانید

روزنامه الجزایری: امارات علیه ملت‌های عربی با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند

عملیات طوفان‌ الاقصی امنیت رژیم صهیونیستی را به مخاطره انداخت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گزارش داده‌اند که توافق بر سر آزادی اسرا قریب‌الوقوع است و ممکن است به زودی اتفاق بیفتد. با وجود این، یکی از موانع توافق این است که حماس خواسته که در مدت زمان توقف درگیری‌ها هیچ هواپیمایی نه برای مأموریت‌های شناسایی و نه حملات هوایی بر فراز آسمان غزه ظاهر نشود.

مطابق گفته مقام‌های اسرائیلی احتمال دارد 50 اسیر در وهله اول آزاد شوند و 100 اسیر دیگر در مراحل دیگر در ازای تمدید آتش‌بس آزاد شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها