کد خبر: 696312
تاریخ انتشار :

برگزاری نشست سران ایگاد با هدف پایان دادن به نبرد در سودان

سران کشورهای عضو سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا «ایگاد» امروز در پایتخت ای توپی نشستی را برگزاری می‌کنند که طی آن راه‌های پایان دادن به نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان بررسی خواهد شد.

برگزاری نشست سران ایگاد با هدف پایان دادن به نبرد در سودان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس شورای حاکمیتی سودان مهر ماه گذشته با سفر به کنیا با رئیس جمهور این کشور به عنوان رئیس سازمان بین دولتی شرق آفریقا «ایگاد»  توافق کرد که نشست اضطراری سران این سازمان با هدف پایان دادن به نبرد در سودان برگزار شود.

سازمان ایگاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چهل و یکمین نشست اضطراری رئیس جمهوران و نخست وزیران کشورهای عضو سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا شنبه ( امروز ) در پایتخت جیبوتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش در راس یک هیئت عالی رتبه از مقامات سودانی امروز فرودگاه بورتسودان (شهری واقع در ساحل دریای سرخ) را به مقصد جیبوتی ترک کرد تا در نشست اضطراری سران ایگاد شرکت کند.

در نشست جیبوتی فرستاده ویژه آمریکا به منطقه شاخه آفریقا به همراه برخی از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و جهانی حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

مذاکرات ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان به حالت تعلیق در آمد

قرار است در نشست امروز ایگاد، شرکت کنندگان با بررسی راه‌های پایان دادن به نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در سودان، نقشه راه روشنی برای توقف این نبرد و ارسال کمک‌های بشردوستانه به شهروندان سودانی ارائه کنند.

نشست سران ایگاد در حالی برگزار می‌شود که مذاکرات ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان هفته گذشته در شهر جده، به دلیل عدم اعتماد سازی و پایان ندادن به حضور نظامی در شهرهای مهم سودان تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمد.  

از 26 فروردین گذشته که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در سودان شروع شده دو طرف بارها با میانجیگری عربستان و آمریکا در شهر «جده» توافقنامه آتش بس امضاء کرده‌اند اما هیچ کدام به آن پابیند نبودند و بر حذف طرف مقابل از طریق نظامی تاکید داشته و دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها