کد خبر: 699543
تاریخ انتشار :

نبیه بری: آمریکا مستقیما در جنگ غزه حضور دارد/ اسرائیل بعد از ۳ ماه کشتار به هیچ هدف خود نرسید

نبیه بری با اشاره به اینکه حزب‌الله عملکرد دقیق و درستی در مقابله با تجاوزات دشمن دارد تاکید کرد از ابتدای طوفان الاقصی تاکنون مقاومت فلسطین تنها ۱۰ درصد از توان نظامی خود را به کار گرفته و اسرائیل بعد از ۳ ماه کشتار به هیچ هدفی نرسیده و نخواهد رسید.

نبیه بری: آمریکا مستقیما در جنگ غزه حضور دارد/ اسرائیل بعد از ۳ ماه کشتار به هیچ هدف خود نرسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی به تحولات مربوط به جنگ غزه و نیز مرحله بعد از آن اشاره کرده و گفت، وضعیت بعد از جنگ غزه به عوامل متعددی بستگی دارد. 

اسرائیل بعد از 3 ماه کشتار به هیچ چیز نرسید

نبیه بری افزود، هر یک از طرف‌های جنگ اهدافی دارند و سوال ما این است که آیا ارتش رژیم صهیونیستی بعد از 3 ماه کشتار و قتل عام و انواع جنایات علیه مردم بی‌گناه توانست به هدف خود برسد؟ مردم غزه با پایداری و شهادت در راه سرزمین خود جامه آزادی را به آرمانشان پوشاندند و این جامه فداکاری‌های زیادی می‌خواهد. پاسخ قطعی به این سوال آن است که ارتش اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و نخواهد رسید.

مقاومت فلسطین تنها از 10 درصد توان نظامی خود استفاده کرده است

این مقام لبنانی تاکید کرد، مقاومت فلسطین از زمان شروع جنگ تنها از 10 درصد توان نظامی خود استفاده کرده و همچنان قدرت ادامه دادن  و پایداری را دارد. این درحالی است که اسرائیل متحمل خسارات متعدد و بزرگی در سطح سیاسی، اقتصادی، نظامی و راهبردی شده است.

وی ادامه داد، امروز می‌بینیم با وجود همه تلاش‌هایی که دشمنان برای حذف آرمان فلسطین از وجدان اعراب انجام می‌دهند اما افکار عمومی عربی حول این مسئله می‌چرخد و من اینجا درباره ملت‌های عربی صحبت می‌کنم. بُعد دیگر این است که اقتصاد اسرائیل علیرغم همه کمک‌هایی که دریافت می‌کند در حال فروپاشی بوده و دیگر نمی‌تواند به همین منوال ادامه یابد. این وضعیت به معنای یک مخمصه بزرگ برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است و به معضل او در اختلافات داخلی در ائتلاف شکننده کابینه اسرائیل اضافه می‌گردد.

نبیه بری اظهار داشت، به همین دلیل نتانیاهو سعی در طولانی کردن جنگ دارد و ممکن است بخواهد دامنه جنگ را گسترش دهد و طرف‌های دیگر را نیز درگیر کند و در اینجا فقط درباره لبنان صحبت نمی‌کنم. مقاومت لبنان تا اینجا طبق شرایط به درستی عمل کرده و لبنان از دهه‌های گذشته تجربه‌های زیادی از جنگ با صهیونیست‌ها داشته است.

بیشتر بخوانید

نبیه بری: لبنان به دنبال جنگ نیست/ به غربی‌ها گفتیم ابتدا تجاوزات اسرائیل را متوقف کنند

نبیه بری: حزب‌الله کاملا طبق قواعد درگیری عمل می‌کند/ اسرائیل منبع خطر واقعی است

آمریکا مستقیما در جنگ غزه حضور دارد

این مقام لبنانی درباره نقش ایالات متحده در جنگ غزه گفت، روشن است که آمریکا مستقیما به عنوان یک طرف جنگ در این جنگ حضور دارد و حضور آن صرفا منحصر به حمایت سیاسی و اقتصادی از ارتش اسرائیل نمی‌شود؛ بلکه در چارچوب حمایت مستقیم نظامی و عملیاتی نیز هست. این مسئله پوشیده‌ای نیست و همه رسانه‌ها و محافل سیاسی آمریکا درباره آن صحبت می‌کنند. اکنون آمریکایی‌ها درگیر انتخابات 2024 نیز هستند.

نبیه بری ادامه داد، کابینه نتانیاهو نیز ممکن است امسال با معضل انتخابات زودهنگام مواجه شود. کل جهان در حال تغییر است و چالش‌های نظام جهانی در سطوح مختلف ادامه دارد. در این موقعیت، صبر یک سلاح راهبردی محسوب می‌گردد و من سلاحی بهتر از صبر نمی‌بینم. 

رئیس پارلمان لبنان در ادامه به چالش‌های داخلی لبنان از جمله پرونده ریاست‌جمهوری این کشور که با آغاز سال جدید میلادی نیز چشم‌اندازی برای حل آن دیده نمی‌شود اشاره و اعلام کرد بحران اقتصادی و انتخاب رئیس جمهور 2 چالش اصلی لبنان هستند و من از همین‌جا مجددا برای گفت‌وگو و حرکت به سمت انتخاب رئیس جمهور دعوت می‌کنم. 

وی در پایان تاکید کرد، در دوره کنونی همکاری بسیار خوبی با دولت موقت به ریاست نجیب میقاتی وجود دارد و ما به دنبال آن هستیم که همه دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کنیم و اولویت ما منافع لبنان است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها