کد خبر: 708173
تاریخ انتشار :

آمریکا مادر خرج صهیونیست‌ها!

صد آنلاین | کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل، ۱۸ درصد از بودجه نظامی اسرائیل را تشکیل می‌دهد که بر اساس آن سالانه ۸۱۵ میلیون دلار تسلیحات خریداری می‌کند و ۵۰۰ میلیون دلار را برای تقویت پدافند موشکی از جمله گنبد آهنین اختصاص می‌دهد.

آمریکا مادر خرج صهیونیست‌ها!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، به نقل از  وال استریت ژورنال، یک قرارداد نظامی جدید میان آمریکا و اسرائیل بسته شده است. این قرارداد شامل فروش تانک به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار، خودرو‌های نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار و گلوله‌های خمپاره به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به اسرائیل است که مجموع آن به ۱.۳ میلیارد دلار می‌رسد. این قرارداد بزرگترین معامله نظامی آمریکا با اسرائیل است که از زمان حمله وحشیانه حماس در ۷ اکتبر انجام داده است. برایان فینوکان، مقام سابق وزارت امور خارجه، این توافق را "نشانه حمایت نظامی بی‌قید و شرط" خواند.

به گفته وال استریت ژورنال، فروش این تسلیحات به تایید کنگره نیاز دارد و تحویل آن‌ها نیز ممکن است «ماه‌ها یا سال‌ها» طول بکشد. ایالات متحده تاکید کرده است که قرارداد‌های تسلیحاتی با اسرائیل در جهت تقویت قابلیت‌های دفاعی این کشور است. همچنین لایحه دیگری که در کنگره ایجاد شده است، ۴ میلیارد دلار به حمایت از عملیات نظامی اسرائیل و ایالات متحده در خاورمیانه اختصاص می‌دهد.

 

با توجه به اینکه نسل‌کشی در غزه، تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی شده است، این قرارداد مانند سایر قرارداد‌هایی که میان اسرائیل و آمریکا بسته شده و نقض کننده قوانین بین‌المللی و قوانین ایالات متحده است، با سیل انتقادات مواجه شد.

همچنین ماه گذشته، ده‌ها نفر از سناتور‌های دموکرات نامه‌ای به جو بایدن ارسال کردند و از او خواستند که فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند، زیرا در حال حاضر این قانون عملا خلاف تعهدی است که بایدن در ۸ فوریه امضا کرده است. بر اساس این تعهدنامه، کشور‌هایی که کمک نظامی ایالات متحده دریافت می‌کنند باید به واشنگتن تضمین کتبی معتبر و قابل اعتماد بدهند که این سلاح‌ها را مطابق با "قانون بین المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی" استفاده خواهند کرد. با این حال این تعهد نیز مانند سایر قوانینی که تاکنون زیر پا گذاشته شده است، معتبر و قابل اتکا نیست.

به گفته رسانه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت، کمک‌های نظامی آمریکا به تل آویو از زمان آغاز جنگ علیه غزه به بالاترین سطح خود از زمان جنگ ۱۹۷۳ تاکنون رسیده است.

روزنامه رأی الیوم نیز گفته است کمک‌های آمریکا به اسرائیل، ۵۵ درصد از کل کمک‌های آمریکا به جهان را تشکیل می‌دهد که از سال ۱۹۴۸ تاکنون حدوداً ۱۳۰ میلیارد دلار بوده است، اما گزارش‌هایی وجود دارد که حاکی از آن است که ارزش این کمک‌ها به ۲۷۰ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل، ۱۸ درصد از بودجه نظامی اسرائیل را تشکیل می‌دهد که براساس آن سالانه ۸۱۵ میلیون دلار تسلیحات خریداری می‌کند و ۵۰۰ میلیون دلار را برای تقویت پدافند موشکی از جمله گنبد آهنین اختصاص می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها