کد خبر: 708191
تاریخ انتشار :

گزارش امیر عبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توافقات و دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا بیان کرد که اشتیاق گسترده عمومی در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

گزارش امیر عبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به کشورهای پاکستان و سریلانکا در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

وی همچنین نوشت: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی( مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه ‌ای مشهود بود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی در هفتۀ جاری به پاکستان و سریلانکا سفر کرد.

مقامات عالی دولت سیزدهم در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده بودند که احیای سیاست همسایگی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای را دنبال خواهند کرد و تحکیم روابط با کشورهای مجاور را کنار تعامل با سایر کشورهای جهان را در برنامه قرار می‌دهند.

طبق اعلام مسئولان دولتی آمار تبادلات تجاری و اقتصادی ایران با اکثر کشورهای منطقه در این‌ مدت رشد چشمگیری داشته است و در این‌ زمینه توافقات و اسناد همکاری متعددی توسط مسئولان مختلف در سفرها و دیدارهای دو و چند جانبه به امضا رسیده است و پیگیری می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها