کد خبر: 712222
تاریخ انتشار :

ناتو برنامه‌ای برای الحاق سریع اوکراین ندارد

یک رسانه غربی از تردید و احتیاط ناتو درباره الحاق سریع اوکراین با توجه به تشدید تنش‌ها با روسیه خبر داده و نوشت: آلمان و آمریکا هر دو هشدارهای صریحی در این باره داده‌اند.

ناتو برنامه‌ای برای الحاق سریع اوکراین ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه تلگراف از گذاشتن پای ناتو روی ترمز روند عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی خبر داده و نوشت: هیچ تعهدی برای عضویت سریع در ناتو برای اوکراین وجود ندارد. تردید و احتیاط در نگرش این اتحاد نسبت به این مسئله با توجه به تشدید مناقشات با روسیه توضیح داده می شود.

به گزارش این رسانه غربی اوکراین در نشست سالانه ناتو در سال جاری پیشرفت بیشتری به سمت عضویت در این ائتلاف غربی نخواهد داشت.

به گزارش تلگراف، این مسئله ترس از کشاندن این اتحاد به جنگ با روسیه را ایجاد می کند. آلمان و ایالات متحده آمریکا هر دو هشدارهای صریحی در این باره داده‌اند که در طول آماده سازی برای نشست سالگرد در واشنگتن، به اوکراین چارچوب زمانی مشخصی برای عضویت داده نشود.

تلگراف به نقل از یک منبع آگاه با تفکرات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: ما در مورد حرکت اوکراین به سمت عضویت کامل در ناتو در سال جاری بسیار شک داریم. این نگرانی وجود دارد که تهدید روسیه برای بقیه اعضای اتحاد افزایش یابد. این تصمیم احتمالاً ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را ناامید می‌کند، زیرا رهبران دیگر به او هشدار داده‌اند که چیزی غیر ممکن از ائتلاف درخواست نکند.

در ادامه این گزارش آمده است: رهبران ناتو پس از اجلاس سال گذشته "مدیریت انتظارات" را در دستور کار قرار دادند زیرا تصمیم در مورد عضویت اوکراین فشار زیادی ایجاد کرده بود. این نگرانی وجود داشت که موضوع عضویت اوکراین بر این اجلاس مسلط باشد و باعث ایجاد اختلاف بین کشورهای عضو شود.

بر اساس این گزارش در حالی که رهبران ناتو جدول زمانی برای عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی را رد خواهند کرد، آنها قصد دارند نوعی "پل" یا "مسیری" را برای عضویت به عنوان نشانه‌ای از حمایت از این روند ارائه دهند.

یکی از دیپلمات‌های ناتو درباره آخرین پیشنهاد در این باره گفت: این یک دعوت نیست، اما نزدیک‌ترین چیز به آن است. به گفته وی این طرح مستلزم تقویت نیروهای مسلح اوکراین برای اطمینان از این مسئله است که این کشور می تواند فوراً در زمانی که رهبران اتحاد زمان مناسب را تشخیص دهند به ناتو بپیوندد، می باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها