کد خبر: 712390
تاریخ انتشار :

آلمان ۸ پاتریوت جدید برای تجهیز ارتش تهیه می‌کند

وزارت دفاع آلمان از تهیه هشت سیستم پاتریوت جدید برای ارتش آلمان به منظور پر کردن شکاف‌های ناشی از حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین خبر داد.

آلمان ۸ پاتریوت جدید برای تجهیز ارتش تهیه می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان از تهیه سامانه‌های دفاع هوایی جدید برای ارتش آلمان خبر داد که به گفته وی این برای پر کردن شکاف ها در نظر گرفته شده است.

بر این اساس اتش آلمان قرار است در مجموع 8 سامانه جدید پدافند هوایی پاتریوت را دریافت کند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان روز چهارشنبه در جریان بازدید از سربازان در سانیتز در مکلنبورگ-وسترن پومرانیا گفت که قرارداد خرید چهار سیستم اول قبلاً منعقد شده است. وی تاکید کرد: الگوی تدارکاتی دیگر برای چهار پاتریوت در حال آماده سازی است.

بر اساس اطلاعات وزات دفاع آلمان قسمت اول این پروژه تدارکاتی تا به حال مشخص شده است. بنابراین این تحویل باید از سال 2026 انجام شود. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع آلمان خریدهای جدید عمدتاً برای پر کردن شکاف های ناشی از فروش سیستم های دفاع هوایی به اوکراین است. پیستوریوس با اشاره به حمایت از کمک نظامی به این کشور مورد تهاجم روسیه، گفت: این درست و ضروری است، حتی اگر شکاف هایی در سهام ما ایجاد کند.

واحدهای ارتش آلمان مستقر در سانیتز در آموزش سربازان اوکراینی برای کار با سیستم های پاتریوت مشارکت دارند. پیستوریوس با تمجید از کار و عملیات این سربازان گفت: این نشانه مهمی برای اوکراین است که ما در کنار آنها هستیم.

آلمان تاکنون دو سامانه پاتریوت را به اوکراین تحویل داده است. تحویل سیستم سوم در ماه آوریل به این کشور وعده داده شد. پیستوریوس با بیان اینکه در حال حاضر روند تحویل در حال انجام است اطمینان داد: این سیستم به زودی به اوکراین خواهد رفت.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت و آیریس-تی «هر روز و هر شب از زندگی در آنجا محافظت می‌کنند» و همچنین برای محافظت از زیرساخت‌های حیاتی در برابر حملات روسیه خدمت می‌کنند.

وضعیت ارتش آلمان از زمان آغاز جنگ اوکراین بیشتر در این کشور مورد توجه قرار گرفته است. بوندسوهر (ارتش آلمان) از زمان جنگ اوکراین همواره تحت نظارت بوده است.

اخیرا همچنین وزارت دفاع آلمان به منظور بالا بردن سطح آمادگی ارتش برای دوران جنگ با توجه به تداوم جنگ روسیه علیه اوکراین اصلاح ساختارهای فرماندهی ارتش را در دستور کار قرار داده است.

ارتش آلمان بخصوص در سایه جنگ اوکراین با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود تجهیزات و پرسنل روبرو است.

"بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع فدرال آلمان در بخش دیگری از سخنانش در مورد بحث اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط آلمان در خاک روسیه هم موضع محتاطانه ای اتخاذ کرد. این مقام آلمانی روز چهارشنبه در جریان یک نشست گفت: باید به‌خاطر تاکتیک‌ها و استراتژی‌های نظامی این مسئله روشن باشد که هیچ بحث عمومی در مورد آنچه ممکن است، چه چیزی مجاز است و چه چیزی می‌خواهیم یا دوست داریم ببینیم یا نه، وجود ندارد.

وی افزود: حقوق بین‌الملل همه اینها را مجاز می داند. استفن هبستریت، سخنگوی دولت آلمان نیز گفت: "قوانین بین‌المللی به اوکراین این حق را می دهد که از خود دفاع کند و این دفاع محدود نیست." وی افزود: این چشم انداز تحت قوانین بین‌المللی است و در عین حال توافقی بین جمهوری فدرال و اوکراین در مورد استفاده از سلاح های آلمانی وجود دارد که او نمی تواند در مورد آن صحبت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها