کد خبر: 712503
تاریخ انتشار :

بیهودگی تلاش غرب برای تحمیل شکست استراتژیک بر روسیه

وزیر دفاع روسیه با اشاره به استفاده از تجربه بدست آمده در میدان نبرد برای تقویت توان رزمی ارتش و توسعه صنایع نظامی این کشور و یادآوری تلفات و خسارات وارده بر ارتش اوکراین، گفت: بیهودگی تلاش‌ها در جهت تحمیل شکست استراتژیک بر روسیه ثابت شده است.

بیهودگی تلاش غرب برای تحمیل شکست استراتژیک بر روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آندری بلوسوف، وزیر دفاع روسیه بعد از ظهر روز جمعه در نشست شورای وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در آلماتی (قزاقستان) تاکید کرد که تمامی تلا‌ ها در جهت تحمیل شکست استراتژیک بر روسیه بیهوده است.

او گفت: «با وجود اعمال فشارها و اقدامات کشورهای غربی در حمایت مالی و نظامی از رژیم کی‌یف، روسیه به عملیات نظامی ویژه خود ادامه می‌دهد و قطعاً تمامی اهداف آن محقق خواهد شد.»

وزیر دفاع یادآور شد که بر اساس تجربه بدست آمده در جریان درگیری نظامی در اوکراین، اقدامات رزمی نیروهای مسلح روسیه در حال بهینه سازی است، مجتمع صنایع نظامی  در حال توسعه بوده و سیستم آموزش نظامی در جهت بهبود و تقویت مهارت های ویژه در حال اصلاح است.

کشته شدن بیش از 35 هزار نظامی اوکراینی در ماه مه 

 آندری بلوسوف توجه همتایان خود را به این واقعیت جلب کرد که نیروهای مسلح روسیه به طور سیستماتیک توان بالقوه رزمی نیروهای مسلح اوکراین را کاهش می‌دهند و تلفات نیروهای مسلح اوکراین در ماه می به بیش از 35 هزار نیروی نظامی رسید. 

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: علاوه بر آن، بیش از 2 هزار و 700 قطعه تسلیحات نظامی سنگین، از جمله 290 دستگاه تانک و خودروی زرهی جنگی شامل: 4 تانک آبرامز آمریکایی، 7 تانک لئوپارد آلمانی و  12 خودروی برادلی منهدم شدند. همچنین 11 فروند هواپیما و 4 بالگرد سرنگون و 730 قبضه توپ صحرایی و چندین سامانه پرتاب موشک چندگانه از بین رفتند. 

همچنین به گفته بلوسوف، نیروهای مسلح روسیه در ماه مه بیش از یک هزار  هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، بیش از 250 موشک Himars و Vampire، بیش از 80 بمب هدایت شونده فرانسوی Hammer و 50 موشک عملیاتی-تاکتیکی ATACMS و 8 موشک کروز Scalp را رهگیری و منهدم کردند.

در عین حال، وزیر دفاع روسیه یادآور شد که مقامات کی‌یف که از فرصت به دست گرفتن ابتکار عمل در میدان نبرد محروم شده‌اند، "به نشان دادن توانایی نظامی حامیان خارجی خود" ادامه داده و برخلاف ادعای مقامات غربی با استفاده از آنها به حملات خود به شهرها و زیرساختار های غیرنظامی در عمق خاک روسیه ادامه می‌دهند. به گفته بلوسوف، این تلاش‌ها به ویژه در آستانه "کنفرانس به اصطلاح صلح اوکراین" که قرار است در سوئیس برگزار شود، افزایش یافته، البته نیروهای مسلح روسیه به تلاش برای آزادسازی مناطق بیشتر ادامه داده و همچنان در حال عقب رساندن نیروهای اوکراینی از خطوط دفاعی خود هستند.

کنترل روسیه بر 4 منطقه مسکونی دیگر و ادامه تسلیم شدن نظامیان اوکراینی

همچنین وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که ظرف یک هفته گذشته (از 25 تا 31 می)، نیروهای مسلح روسیه مناطق مسکونی آرخانگلسکی، نیتایلوی در سرزمین دونتسک، و روستاهای بریستووا و ایوانوفکا در منطقه خارکف را وجود نیروهای اوکراینی آزاد کرده و تحت کنترل خود قرار دادند.  طبق این اطلاعات، نظامیان روسی همچنان به پیشروی عمیق تر در خطوط دفاعی ارتش اوکراین ادامه می‌دهند.

در گزارش وزارت دفاع با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته 31 ضد حمله واحدهای تهاجمی دشمن نیز دفع شده، آمده است: در این راستا نیروهای مسلح اوکراین بیش از 2 هزار نیروی نظامی و تعداد زیادی تجهیزات نظامی سنگین خود را از دست دادند.  علاوه بر این، در این مدت 45 سرباز اوکراینی در یک هفته خود را تسلیم نیروهای مسلح روسیه کردند. 

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور در این مدت با 25 حمله با استفاده از تسلیحات بسیار دقیق به اهداف نظامی در اوکراین، 19 انبار سلاح و مهمات صحرایی را منهدم کردند. در نتیجه این حملات، چند مقر فرماندهی، تأسیسات فرودگاه نظامی، سیستم‌های دفاع هوایی، زرادخانه‌، انبارهای سوخت، مراکز تولید و ذخیره قایق‌های بدون سرنشین و پهپادهای هوایی دشمن مورد اصابت قرار گرفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها