کد خبر: 712600
تاریخ انتشار :

توحش اسرائیل در جب آل یا؛قتل عام کودکان تا آتش زدن چادرها

سازمان‌های بین‌المللی با افشای ابعاد جدید از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در جبالیا در شمال غزه و اردوگاه آن اعلام کردند که ارتش این رژیم طی ۲۰ روز این منطقه را به شکل کامل ویران و صدها غیرنظامی از جمله کودکان را قتل عام کرد.

توحش اسرائیل در جب آل یا؛قتل عام کودکان تا  آتش زدن چادرها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سلامه معروف» رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در واکنش به افشای ابعاد جدید از جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا که طی 20 روز گذشته زیر آتش شدید حملات ارتش اشغالگر قرار داشته است اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال تبدیل کردن نوار غزه به منطقه‌ای غیرقابل زندگی است.

اسرائیل می‌خواهد غزه را به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل کند

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: فیلم‌ها و عکس‌هایی که بعد از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از اردوگاه جبالیا منتشر شد، اوج وحشی‌گری صهیونیست‌ها و جنایت‌های آنها در این اردوگاه علیه غیرنظامیان را نشان می‌دهد. این صحنه‌ها بار دیگر ماهیت فاشیستی، نژادپرستانه و تروریستی رژیم اشغالگر را فاش کرد که ساده‌ترین اصول انسانی و ارزش‌های اخلاقی و قوانین بین‌المللی و انسانی را زیر پا می‌گذارد و هیچ توجهی به تصمیمات و احکام صادر شده به ویژه از سوی دیوان بین المللی دادگستری ندارد.

این مقام دولتی در غزه تاکید کرد: برای دومین بار طی 20 روز گذشته ارتش اشغالگر با استفاده از سیاست زمین سوخته، دست به جنایتی فجیع در اردوگاه جبالیا زد که با شهادت و زخمی شدن صدها غیرنظامی فلسطینی و آوارگی اجباری حدود 200 هزار نفر از فلسطینی‌ها همراه بود. اشغالگران در این حملات وحشیانه، همه بلوک‌ها و منازل مسکونی را ویران کردند و آتش زدند و همه زیرساخت‌های عمومی و خدماتی را از بین بردند؛ به طوری که انگار این منطقه تحت یک زلزله ویرانگر قرار گرفته است.

سلامه معروف اعلام کرد که تیم‌های دفاع مدنی و آمبولانس‌ها بعد از عقب نشینی ارتش اشغالگر از اردوگاه جبالیا، اجساد ده‌ها شهید را در میان ویرانه‌ها پیدا کردند و تلاش برای پیدا کردن اجساد سایر شهدا همچنان ادامه دارد. اشغالگران از بمباران و تخریب هیچ مرکز غیرنظامی حتی کلینیک‌ها، مقرها و مراکز سازمان‌های امدادی بین‌المللی نیز دریغ نکردند. رژیم اشغالگر به شکل عامدانه زیرساخت‌های اقتصادی و تجاری همانند بازارها و مغازه‌ها را تخریب کرد.

وی ادامه داد: نظامیان صهیونیست حتی به قبور فلسطینیان هم رحم نکردند و با خودروهای نظامی مشغول نبش قبر شدند. این تحرکات وحشیانه ارتش صهیونیستی حمله آشکار به ارزش‌های بشردوستانه و قوانین بین‌المللی است و ابعاد جدیدی از نسل کشی این رژیم علیه غیرنظامیان فلسطینی را فاش می‌کند. در سایه این جنایات برای همه روشن شده که رژیم اشغالگر به دنبال تبدیل کردن نوار غزه به منطقه‌ای غیرقابل زندگی است.

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه در ادامه، ناتوانی غیر موجه جامعه بین‌المللی در توقف جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را به شدت محکوم و تاکید کرد: همه طرف‌هایی که از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی و سیاسی می‌کنند، از جمله آمریکا، آلمان و انگلیس، مسئول مستقیم همه این جنایت‌ها هستند.

وی در ادامه خواستار تسریع در روند رسیدگی به جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین و محاکمه مقامات صهیونیست به عنوان جنایتکاران جنگی شده و تاکید کرد: همه مردم آزاده جهان نیز باید اقدامات خود را در زمینه‌های مختلف برای تحت فشار قرار دادن اشغالگران و حامیان آنها جهت توقف جنگ نسل کشی علیه غزه تشدید کنند.

جنون اسرائیل در جبالیا؛ از قتل عام کودکان تا آتش زدن چادرهای آوارگان

از طرف دیگر روزنامه القدس العربی در گزارشی به جنایات وحشیانه اشغالگران در منطقه جبالیا در شمال غزه و اردوگاه آن اشاره و اعلام کرد که طی 20 روز حمله وحشیانه اسرائیل به جبالیا، بافت منطقه‌ای و واحدهای مسکونی بی‌شمار این منطقه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و همه خانه‌ها و زیرساخت‌ها ویران شده است.

بر اساس این گزارش، زمانی که اهالی جبالیا بعد از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه و اردوگاه آن برگشتند چیزی جز ویرانه ندیدند؛ انگار که یک زلزله بسیار بزرگ رخ داده و دیگر نشانه‌ای از زندگی در این منطقه وجود ندارد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در واکنش به جنایت‌های ارتش اشغالگر در جبالیا اعلام کرد: ما گزارش‌های وحشتناکی از اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه در زمینه کشتار و زخمی شدن کودکان در مدارس آنروا با تانک‌های اسرائیلی طی هفته‌های گذشته دریافت کردیم.

این آژانس تاکید کرد: گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که دفاتر آنروا در غزه، در حملات نیروی هوایی ارتش اسرائیل و همچنین حملات نظامیان اسرائیلی ویران شده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که آوارگان غیرنظامی از جمله زنان و کودکان که به مدارس آنروا پناه برده بودند تحت محاصره تانک‌های اسرائیلی قرار گرفته و قتل عام شدند.

آژانس آنروا به نقل از سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی، چادرهای آوارگان را در مدارس آنروا در جبالیا به آتش کشیدند.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه هم در گزارش خود در این زمینه اعلام کرد که ارتش اسرائیل طی سه هفته عملیات نظامی خود علیه اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، با نابودی همه جانبه مایحتاج باقیمانده برای زندگی و از بین بردن همه منازل مسکونی و زیرساخت‌ها در این منطقه، آن را تبدیل به مکانی غیرقابل زندگی کرده است.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد: عملیات نظامی اسرائیل علیه اردوگاه جبالیا یک کشتار از پیش برنامه‌ریزی شده بود که منجر به تخریب گسترده و ویرانی فجیع در جبالیا شد. بازرسی‌های میدانی از شرایط اردوگاه جبالیا بعد از عقب نشینی ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که هیچ ساختمان مسکونی از بمباران و تخریب با بلدوزر و آتش سوزی در امان نمانده است. ارتش اسرائیل همچنین همه مقرهای آنروا در اردوگاه جبالیا‌ را ویران کرده و آتش زد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها