کد خبر: 712699
تاریخ انتشار :

تصویر دردناک یک کودک دیگر در غزه که از گرسنگی جان باخت

تصویر دردناک از یک کودک دیگر فلسطینی در غزه که تبدیل به اسکلت کامل شد و از شدت گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست داد، تنها یک نمونه از جنایات ضد بشری اشغالگران علیه کودکان غزه است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که بعد از اشغال گذرگاه رفح توسط رژیم صهیونیستی، امکان ورود کمک‌ها به نوار غزه به‌شکل مؤثر وجود ندارد و طبق گفته سازمان ملل متحد، ورود کمک‌ها به نوار غزه 67 درصد کاهش یافته است، منابع بیمارستانی از شهادت یک کودک دیگر در غزه بر اثر گرسنگی خبر دادند.

«عبدالقادر الصرحی» کودک 13ساله فلسطینی در بیمارستان شهداء الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه، دیروز شنبه بر اثر سوءتغذیه وحشتناک و عدم امکان خروج وی از نوار غزه برای درمان در سایه بسته شدن گذرگاه رفح توسط رژیم اشغالگر، از شدت گرسنگی جان خود را از دست داد.

با شهادت این کودک فلسطینی در بحبوحه جنگ جاری و محاصره شدیدی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در سراسر این منطقه اعمال کرده است، آمار رسمی قربانیان سوءتغذیه در غزه به 37 نفر رسید، البته این آمار مربوط به قربانیانی است که به بیمارستان‌ها رسیده‌اند و منابع مربوطه گزارش می‌دهند که تعداد قربانیان گرسنگی در نوار غزه بسیار بیشتر از این‌هاست.

در همین حال منابع خبری فلسطینی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد مقادیر زیادی کمک‌های غذایی پشت گذرگاه رفح مانده‌اند و امکان ورود آنها به نوار غزه وجود ندارد، این در حالی است که در سایه گرمای شدید هوا نگرانی‌های زیادی درباره فاسد شدن مواد غذایی وجود دارد.

شهادت این کودک فلسطینی بر اثر گرسنگی تنها یک نمونه از ظلم وحشتناکی است که اشغالگران به کودکان غزه تحمیل کرده‌اند. آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی درباره آسیب‌های روحی و روانی شدیدی که در نتیجه تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه به کودکان فلسطینی در این منطقه وارد شده است هشدار داده اعلام کرد که کودکان غزه از سطوح ویرانگر و بالایی از اضطراب رنج می‌برند.

همچنین آنروا گزارش داد که 90 درصد از مردم نوار غزه به‌طور کامل برای تأمین منابع غذایی خود به ورود کمک‌ها نیاز دارند، در این میان وضعیت کودکان بسیار بد است و آنها از کم‌آبی و سوءتغذیه شدید رنج می‌برند.

از سوی دیگر «سندی ماکین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد با اشاره به وقوع قحطی گسترده در شمال نوار غزه اعلام کرد: غزه از قحطی فراگیر رنج می‌برد و بعد از گذشت مدتی طولانی از این جنگ ویرانگر، مردم غزه دچار کمبود شدید مواد غذایی و ناامنی غذایی هستند. آنچه ما در واقعیت روی زمین در نوار غزه می‌بینیم بسیار وحشتناک است و حتی نگاه کردن و یا شنیدن درباره آن هم بسیار سخت است و باید هرچه سریعتر آتش‌بس در این منطقه برقرار شود.

«کاترین راسل» مدیر اجرایی یونیسف هم گفت: این میزان مرگ‌ومیری که طی چند ماه در غزه شاهد آن بودیم، در هیچ درگیری دیگری در هیچ کجای جهان تاکنون اتفاق نیفتاده است. بسیاری از کودکان غزه از کم‌خونی شدید و سوءتغذیه حاد رنج می‌برند و حتی دیگر انرژی برای گریه کردن هم ندارند، این درحالی است که چالش‌های زیادی در برابر ورود کاروان‌های کمک‌رسانی به غزه وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها