کد خبر: 713275
تاریخ انتشار :

بایدن خواستار تعهد دوباره مردم آمریکا به دموکراسی شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نرماندی فرانسه، از مردم آمریکا خواست تا بار دیگر به دموکراسی متعهد باشند.

بایدن خواستار تعهد دوباره مردم آمریکا به دموکراسی شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مراسم یادبود هشتادمین سالگرد نبرد نرماندی در فرانسه، از مردم آمریکا خواست تا بار دیگر به دموکراسی متعهد باشند.

وی در این سخنرانی، تهدید آلمان نازی را با تهدیدی که امروزه جهان از سوی دیکتاتورها و استبدادطلبان با آن مواجه است، مقایسه کرد و از مردم کشورش خواست تا در برابر انزواطلبی مبارزه کنند.

بایدن در این سخنرانی که دومین سخنرانی وی در سال های اخیر است، به دنبال افزایش حمایت ها از اوکراین در جنگ با روسیه و تقویت هنجارهای دموکراتیک در کشورش بود.

از این رو، وی افزود: نظامیانی که در روز 6 ژوئن 1944 ، روز دی، جنگیدند، از مردم آمریکا می خواهند تا از آزادی دفاع کنند. آیا کسی شکی دارد که آنها از مردم آمریکا می خواهند تا امروز در برابر تهاجم پوتین به اروپا بایستند؟

بایدن در این سخنرانی هیچ اشاره‌ای به نام رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ در انتخابات 5 نوامبر نکرد اما تمایلات انزواطلبی رئیس جمهور سابق را مورد انتقاد قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا در انتقادی آشکار از ترامپ تصریح کرد طبیعی ترین غریزه دورشدن، خودخواه بودن، تحمیل خواسته هایمان بر دیگران، تصاحب قدرت و هرگز رها نکردن آن است. دموکراسی آمریکا سخت ترین چیزها را می خواهد: اعتقاد به اینکه ما بخشی از چیزی بزرگتر از خودمان هستیم.

بایدن با یادآوری قهرمانانی که در روز دی، باعث پیروزی متفقین بر آلمان نازی در نرماندی فرانسه شدند، خاطرنشان کرد ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا نه تنها نام و یاد این افراد را گرامی بداریم بلکه به انعکاس صداهایمان گوش دهیم. آنها تنها از ما نمی خواهند تا از این صخره ها بالا برویم بلکه می خواهند تا برای آنچه که آمریکا برای آن ایستاده، ثابت قدم باشیم.

وی ابراز کرد که ما قدردان قهرمانی های این افراد هستیم اما در عین حال باید ادامه دهنده عملیات آنها باشیم.

در همین حال جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد هدف رئیس جمهور بایدن ترسیم خط مشی از جنگ جهانی دوم، متصل کردن جنگ سرد، شکل گیری ائتلاف نظامی ناتو و جنگ اخیر روسیه با اوکراین است.

نبرد نرماندی یکی از نبردهای جنگ جهانی دوم است. در این نبرد نیروهای متفقین در 6 ژوئن 1944 موسوم به روز دی، در کرانه ساحلی نرماندی پیاده شده و به آزادسازی فرانسه از دست نیروهای آلمان نازی پرداختند. این نبرد بزرگترین عملیات خاکی آبی تاریخ محسوب می شود و به شکست آلمان نازی در جبهه نرماندی منجر شد.

کارشناسان و تحلیل گران سخنرانی بایدن در این مراسم را نوعی سخنرانی تبلیغاتی برای کمپین انتخاباتی اش دانسته و آن را فرصتی برای مقایسه سیاست ها و عملکرد و دیدگاه های خود با ترامپ می دانند.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا در حاشیه این مراسم با دو کهنه سرباز جنگ جهانی دوم در این نبرد، و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفتگو کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها