کد خبر: 713276
تاریخ انتشار :

درخواست روسیه برای توسعه همکاری‌های ریلی با ایران

سفیر ایران در روسیه در ملاقات با رئیس راه آهن روسیه، راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه اجرایی شدن کریدور بین‌المللی ریلی شمال جنوب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

درخواست روسیه برای توسعه همکاری‌های ریلی با ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در روسیه در ملاقات با «الگ بلازاروف»، رئیس راه آهن روسیه، راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه اجرایی شدن کریدور بین‌المللی ریلی شمال-جنوب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بلازاروف در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقا سطح همکاری‌های دو کشور، خواستار توسعه همکاری‌های ریلی ایران و روسیه با هدف افزایش حمل و نقل کالا بین دو کشور شد.

جلالی نیز با اشاره به امضا موافقت نامه ساخت راه آهن رشت-آستارا، اجرایی شدن این پروژه را مهم و در راستای منافع ایران، روسیه و کشورهای منطقه ارزیابی کرد.

قرارداد ایجاد کریدور شمال-جنوب در سال 2000 در 12 سپتامبر در سن پترزبورگ (روسیه) در چارچوب دومین کنفرانس حمل و نقل اوراسیا توسط روسیه، ایران و هند امضا شد. سپس سایر کشورها از جمله ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه و ... به آن پیوستند. در ابتدا، کریدور حمل و نقل شمال-جنوب به عنوان یک مسیر جایگزین برای حمل بار از هند به اروپا و بالعکس در نظر گرفته شده بود، که به شرکت‌های حمل امکان می‌دهد هزینه‌ها و زمان حمل بار را کاهش دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها