کد خبر: 713306
تاریخ انتشار :

سئول: فعالیت‌های نظامی علنی رهبر کره شمالی افزایش یافته است

یک نهاد دولتی کره جنوبی گزارش داد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی فعالیت‌های علنی مرتبط با حوزه نظامی را در سه ماهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش داده است.

سئول: فعالیت‌های نظامی علنی رهبر کره شمالی افزایش یافته است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، گزارش موسسه دولتی اتحاد ملی کره حاکی از آن است که کیم در ۳۳ فعالیت علنی در یک دوره سه ماهه تا پایان ماه مه (۱۰ خرداد) شرکت داشته است که افزایش ۵۹ درصدی را نسبت به میانگین ۲۰.۷ ثبت شده در دوره مشابه از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است که از میان این فعالیت‌ها، تعداد فعالیت‌های عمومی وی که مرتبط با ارتش است به ۱۹ مورد رسیده که افزایشی ۱۸۴ درصدی نسبت به میانگین سه ساله داشته است.

در این گزارش همچنین بر این نکته تاکید شده است که در دوره یاد شده،‌ کیم تمرین‌های نظامی را شش بار بازرسی یا هدایت کرده، که پنج مورد از این بازرسی‌های در محل در ماه مارس، زمانی که سربازان کره شمالی تمرین‌های نظامی زمستانی را به پایان رساندند، انجام شد.

او بر تمرینات نظامی با حضور چتربازان در ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ۱۴۰۲) نظارت داشت و سه روز بعد بر رزمایش واحدهای توپخانه با استفاده از سامانه موشکی پرتاب ۶۰۰ میلی متری در منطقه غربی حضور داشت.

این گزارش نشان می‌دهد که در دوره شش ماهه منتهی به ماه مه، تعداد فعالیت‌های عمومی کیم به ۶۴ مورد رسیده است، در حالی که میانگین سه ساله ۴۴.۳ فعالیت بوده است.

تنش‌ها در ماه‌های گذشته بین سئول و پیونگ یانگ به اوج خود رسیده است و این درحالیست که کره جنوبی با انجام فعالیت‌های نظامی با همکاری آمریکا، کره شمالی را تحریک کرده است.

در پاسخ به این تحرکات نظامی با حضور یک قدرت خارجی در شبه جزیره کره، کیم جونگ اون بر افزایش قابلیت‌های نظامی کشورش تاکید دارد و می‌خواهد که توان هسته‌ای کره شمالی افزایش پیدا کند.

کیم همچنین هشدار داده است که اگر کره جنوبی حتی یک هزارم میلیمتر از حاکمیت کره شمالی را نقض کند، به سئول حمله می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها