کد خبر: 713953
تاریخ انتشار :

پاکستان: از طالبان حمایت کردیم اما سودی نداشت

وزیر دفاع پاکستان گفت این کشور سال‌ها از طالبان حمایت کرد و پیامدهای منفی آن را هم پذیرفت اما این کار هیچ سودی برای اسلام‌آباد نداشته است.

پاکستان: از طالبان حمایت کردیم اما سودی نداشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان در کنفرانس امنیت ملی و سیاست خارجی پاکستان اظهار داشت این کشور سال‌ها از طالبان حمایت کرد و پیامدهای منفی آن را هم پذیرفت اما این کار هیچ سودی برای پاکستان نداشته است.

وی افزود: پاکستان طی سه دهه گذشته با چالش‌های جدیدی در جبهه سیاست خارجی، مبارزه با تروریسم و معیشت نابسامان مواجه بوده است.

خواجه آصف درباره روابط اسلام‌آباد و واشنگتن نیز گفت: تعاملات پاکستان با آمریکا بسیار پیچیده است و از طرفی هم روابط دوجانبه این کشور با چین حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید

طالبان: پاکستان برای بی‌اعتمادی بین کابل و پکن تلاش می‌کند

پاکستان: طالبان همکاری نکند اقدام یکجانبه می‌کنیم

مقامات پاکستانی مدعی هستند حکومت طالبان به سران و جنگجویان «تی‌تی‌پی» در خاک خود پناه داده است و این گروه حملات خود در پاکستان را از خاک افغانستان طراحی و اجرا می‌کنند، اتهامی که کابل همواره آن را رد کرده است.

وزیر دفاع پاکستان پیش از این نیز گفته بود: از زمانی که حکومت طالبان به افغانستان آمد، ما هم قدردانی کردیم که پس از یک جنگ طولانی موفق شدند، خوشحال شدیم و به آنها تبریک گفتیم، اما نمی‌دانستیم که به دشمنان ما پناه و پناهگاه خواهند داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها