کد خبر: 714022
تاریخ انتشار :

زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر در اعتراضات ارمنستان

در جریان تجمع اعتراض آمیز روز و شب گذشته در مقابل پارلمان ارمنستان حدود ۱۰۰ نفر زخمی و ۹۸ معترض نیز بازداشت شدند. در عین حال درگیری بین نمایندگان موافق و مخالف دولت منجر به توقف جلسه پارلمانی شد.

زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر در اعتراضات ارمنستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت ارمنستان بامداد امروز، پنجشنبه، اعلام کرد که در جریان اعتراضات شب و روز گذشته در ایروان، تقریباً ۱۰۰ نفر نیاز به کمک پزشکی پیدا کردند.

طبق این اطلاعات، در نتیجه درگیری‌ها بین مردم معترض و نیروهای امنیتی در ایروان ۹۸ شهروند عادی و افسر پلیس دچار مجروحیت شدند که از این تعداد ۶۶ نفر پس از دریافت کمک‌های درمانی اولیه و لازم ترخیص شدند و ۳۲ نفر دیگر همچنان تحت درمان قرار دارند و آسیب‌های خفیف تا متوسط برای آنها تشخیص داده شده است.

خبری در مورد کشته شدن کسی در نتیجه این خشونت‌ها در دست نیست.

روز چهارشنبه در طول سخنرانی نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نشست پارلمان، جمعیتی از معترضان در میدان مقابل مجلس ملی تجمع کرده و بار دیگر خواستار برکناری او شدند. این تجمع به خشونت کشیده شد.

وزارت امور داخلی ارمنستان گزارش داد که پلیس ۴۲ نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد. بعد از آن درگیری بین مردم شرکت کننده در این تجمع اعتراض آمیز و ماموران اجرای قانون آغاز شد. شب گذشته پلیس ارمنستان اعلام کرد که ۹۸ معترض در نزدیکی پارلمان این کشور در مرکز ایروان بازداشت شدند.

نشست روز چهارشنبه پارلمان ارمنستان نیز به دلیل درگیری بین نمایندگان متوقف شد. پس از سخنان نیکولای پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان که برخی ژنرال‌های ارتش را به فرار از خدمت متهم کرد، درگیری بین نمایندگان مخالف و حامی دولت آغاز شد.

پیش از این، شورای پارلمان ارمنستان پیشنهاد تشکیل جلسه فوق العاده پارلمانی به منظور بررسی موضوع اعلام رای عدم اعتماد به دولت پاشینیان که توسط دو جناح مخالف ارائه شده بود، را رد کرد. آیک کنجوریان، رئیس فراکسیون «توافق مدنی» حزب طرفدار دولت یادآور شد که طبق قانون، احزاب مخالف حق دارند چنین جلسه‌ای را برگزار کنند، ولی نمایندگان حزب حاکم در آن شرکت نخواهند کرد، بنابراین تلاش برای اعلام رای عدم اعتماد به دولت از هم اکنون شکست خواهد خورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها