کد خبر: 714053
تاریخ انتشار :

میزبانی نشست "جی ۷" موفقیت دیگری برای ملونی راستگرا

نخست وزیر ایتالیا بعد از پیروزی چشمگیر حزبش در انتخابات پارلمانی اروپا حالا با میزبانی نشست جی ۷ می‌خواهد اعتبار بیشتری برای خود و پیشبرد سیاست‌هایش کسب کند.

میزبانی نشست "جی ۷" موفقیت دیگری برای ملونی راستگرا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در مطلبی نوشت: "جرجیا ملونی"، نخست وزیر ایتالیا با پشت سر گذاشتن موفقیت خود در انتخابات اروپا، از امروز( پنج شنبه) میزبان نشست "جی هفت" خواهد بود. این نشست با محوریت حمایت ها برای اوکراین و مسائل اتحادیه اروپا یک مهمان ویژه ( پاپ فرانسیس) هم خواهد داشت.

در نهایت ملونی این روزها به طور نمایشی از آرامش و سکوت قبل از رسیدن به قله لذت می برد. جورجیا ملونی از روز دوشنبه در محل کنفرانس جی هفت Borgo Egnazia در آپولیا حضور داشته است. تصاویر منتشر شده در رسانه ها نخست وزیر را در زیر درختان نخل سایه دار در این تفرجگاه مجلل تعطیلات نشان می دهد که مدونا و دیوید بکهام قبلاً تعطیلات خود را در آن سپری کرده اند.

از امروز( جمعه) رهبران هفت کشور صنعتی مهم در اینجا ملاقات خواهند کرد. پس از موفقیت در انتخابات پارلمانی اروپا حالا ملونی از این مهمانان به عنوان زن قوی جدید در اروپا استقبال می کند و به همین ترتیب قبل از اجلاس G7 اعتماد بیشتری برای خود کسب می کند.

وی در سخنانی با غرور گفت: البته منظور از دولت قوی این است که طرفین مذاکره شما بدانند که برای مدت طولانی تری باید با شما برخورد میکنند و این بدان معناست که ایتالیا می تواند یک لنگر باشد.

هر کسی که بخواهد می تواند این سخنان را به عنوان یک پیام - از جمله به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درک کند که به عنوان یک "اردک لنگ" با توجه به انتخابات جدید آتی به ایتالیا سفر می کند و سیاستمداری با چشم انداز آینده نامشخص است. اما اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز پس از انتخابات اروپا با چالش سیاسی دشواری روبرو شده است.

ملونی، نخست وزیر دولت دست راستی ایتالیا احتمالاً به شرکای مذاکرات خود در این نشست این طور نشان می دهد که از جمله در جلسات دوجانبه برنامه ریزی شده باد پشت خود اوست. از جمله، زمانی که همانطور که انتظار می رود وی با شولتز و ماکرون در مورد موضوع کمیسیون اتحادیه اروپا در آینده بحث می کنند، ملونی در مورد آن اعلام می کند: "مثل همیشه، من در اینجا بر اساس یک معیار تصمیم می گیرم و آن منافع ملی ایتالیا است.

ملونی گفته است که او انتظار دارد که حتماً ایتالیا در این نشست قهرمان داستان باشد و نه تماشاگر.

در ادامه این مطلب آمده است: شش موضوع کلیدی برای جلسات کاری اجلاس جی هفت برنامه ریزی شده است. مهمترین موضوع کمک های بیشتر به اوکراین است. "اتوره گرکو" از موسسه روابط خارجی در این باره می گوید به طور خاص، در این نشست مسئله افزایش احتمالی وام 50 میلیاردی به اوکراین مطرح است که از درآمد بهره از دارایی های مسدود شده روسیه تأمین می شود.

وی که نماینده اندیشکده سیاست خارجی در رم است در این باره گفت: اقدامی که همه انتظار دارند در نهایت اعلام شود، استفاده از این سرمایه است. در این باره یک بحث فشرده فراآتلانتیکی با آمریکا و اروپا وجود داشته است. این مسئله مورد توافق است که از خود دارایی ها استفاده نکنیم، بلکه از سودی که تولید می کنند، استفاده کنیم. انتظار می رود ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز در نشست کاری درباره اوکراین در این اجلاس شرکت کند.

گرکو می گوید، به طور کلی، جهت گیری اصلی سیاست اقتصادی و مالی در جی 7 به طور فزاینده ای با اهداف ژئوپلیتیکی در هم آمیخته می شود. در آپولیا، موضوع دیگری نیز در دستور کار است و آن تلاش G7 برای محدود کردن وابستگی اقتصادی به چین است.

گرکو می‌گوید، وابستگی انرژی به روسیه با موفقیت کاهش یافته است، اکنون بحث قدرت اقتصادی چین و تهاجم محصولات چینی است. این موضوع همچنین بسیار در مرکز دستور کار G7 قرار خواهد گرفت.

دیدار "پاپ فرانسیس"، رهبر کاتولیک های جهان از این نشست احتمالا در روز جمعه مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت. اطرافیان ملونی البته این را یک کودتا می دانند که رئیس کلیسای کاتولیک و واتیکان برای اولین بار در جلسه کاری یک نشست چندجانبه شرکت می کند.

به درخواست "ملونی"، فرانسیس باید در این نشست در مورد موضوع هوش مصنوعی صحبت کند. واتیکان و دولت ایتالیا در اینجا در مسیر مشابهی قرار دارند و بر خطرات هوش مصنوعی تاکید دارند.

تعداد زیادی از نمایندگان کشورهای غیرعضو گروه هفت توسط ملونی برای گفتگو در این اجلاس دعوت شده اند، از جمله رجب طیب اردوغان، رهبر ترکیه، "خاویر مایلی"، رئیس جمهور آرژانتین، شیخ محمد بن زاید، رئیس جمهور امارات متحده عربی، "کیس سعید" از تونس و لولا داسیلوا رهبر برزیل.

این مهمانان نشست گروه 7 در گفتگوهایی در مورد خاورمیانه، مهاجرت، آب و هوا و انرژی و همچنین کمک های اقتصادی به آفریقا شرکت خواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها