کد خبر: 714098
تاریخ انتشار :

نارضایتی آلمانی‌ها از دولت به بالاترین حد رسید

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از یافته های نظرسنجی تلویزیون آلمانی زد دی اف نوشت که نارضایتی رای دهندگان آلمانی از دولت برلین به بالاترین حد خود رسیده است.

نارضایتی آلمانی‌ها از دولت به بالاترین حد رسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، رویترز نوشت که ۷۱ درصد از یک هزار و ۳۳۴ شرکت‌کننده در نظرسنجی ای که از ۱۰ تا ۱۲ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) انجام شد، اعلام کردند که از عملکرد دولت ناراضی هستند. میزان نارضایتی ماه پیش ۶۶ درصد بود.

دیگر یافته های این نظرسنجی نشان می دهد که حدود ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان موافق برگزاری انتخابات زودهنگام بوده و ۶۶ درصد همچنان معتقدند که ائتلاف احزاب حاکم تا سال آینده و پایان دوره تصدی تداوم خواهد داشت.

هر سه حزب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم آلمان در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا متحمل شکست شدند و حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان به پیروزی قابل توجهی دست یافت. نتایج ضعیف احزاب سنتی مانند حزب سوسیال دموکرات صدراعظم اولاف شولتس نشاندهنده نارضایتی آلمانی ها از کاهش استانداردهای زندگی در بزرگترین اقتصاد اروپا است چرا که دولت با بحران انرژی ناشی از درگیری روسیه و اوکراین و پیامدهای همه گیری کووید- ۱۹ همچنان دست به گریبان است.

نتایج ضعیف تر حزب حاکم فرانسه در رای گیری پارلمان اروپا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، را بر آن داشت تا پس از عقب افتادن از راست افراطی، به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها