کد خبر: 714238
تاریخ انتشار :

حمل سلاح در برخی مناطق آلمان ممنوع شد

به دلیل افزایش جرائم خشونت‌بار در آلمان و در پی درخواست ایالات این کشور از دولت فدرال برای ممنوعیت حمل سلاح، این قاعده در برخی شهرهای آلمان اعمال شد.

حمل سلاح در برخی مناطق آلمان ممنوع شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر"، در چهار شهر در جنوب آلمان، مقامات سرکوب افزایش جرایم خشن را در دستور کار قرار داده‌اند.

بر اساس تصمیمات اتخاذشده حمل سلاح در ایستگاه‌های اصلی قطار در مونیخ، نورنبرگ، وورزبورگ و آگسبورگ تا اواسط ژوئیه ممنوع است. همان‌طور که اداره پلیس فدرال مونیخ شب گذشته اعلام کرد، دستوری از نیمه‌شب و تا 15 ژوئیه در ساعت 6 صبح اعمال شده است که "حمل ابزار خطرناک، سلاح گرم، سلاح‌های خالی، سلاح‌های برش، رانش و چاقوزنی» را ممنوع می‌کند.

پلیس فدرال آلمان اعلام کرده است که جنایات خشونت‌آمیز در ایستگاه‌های قطار و تأسیسات راه‌آهن در سطح بالایی قرار دارند. هدف از این ممنوعیت محافظت از مسافران در برابر جرایم خشونت‌آمیز به‌ویژه با توجه به افزایش حجم سفر در طول مسابقات قهرمانی فوتبال اروپاست. بر اساس اطلاعات، این ممنوعیت شامل تمامی بخش‌های ساختمان‌های ایستگاه‌های اصلی از جمله تونل‌های مسافربری و سکوها می‌شود، این ممنوعیت توسط پلیس فدرال نظارت خواهد شد.

روز جمعه، بر اثر افزایش تعداد حملات با چاقو، شورای فدرال آلمان از دولت خواست ممنوعیت کلی سلاح در حمل‌ونقل عمومی را اعمال کند و اقدامات بیشتری را علیه جرایم چاقو اتخاذ کند.

در 31 ماه می، یک جوان 25ساله از افغانستان با چاقو به برخی شهروندان در مانهایم حمله کرد. یک افسر پلیس 29ساله نیز مورد حمله قرار گرفت که بعداً جان باخت. مرگ او باعث وحشت در سراسر این کشور شد.

به این ترتیب دو هفته پس از حمله مرگبار با چاقو در مانهایم، ایالت‌ها از دولت فدرال خواستند قوانین اسلحه را تشدید کند. روز جمعه، شورای فدرال ابتکاری دراین‌باره از نیدرزاکسن، نوردراین‌ـ‌وستفالن، بادن‌ـوورتمبرگ، زاکسن و زارلند را تصویب کرد. بر اساس یک پیشنهاد قطعنامه مربوطه، تعداد جرایم ارتکابی با چاقو "به‌طور قابل‌توجهی در حال افزایش است."، بر این اساس تعداد حملات با چاقو که منجر به آسیب‌های بدنی خطرناک و جدی می‌شود با حدود 800 مورد افزایش به 8951 مورد در سال 2022 رسیده است.

ایالت‌ها همچنین طرفدار ممنوعیت کلی سلاح در حمل‌ونقل عمومی و ساختمان‌های آن هستند، مگر اینکه سلاح‌ها در یک کانتینر قفل‌شده حمل شوند.

استفان ویل، نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن در شورای فدرال هم درباره حمله تروریستی در مانهایم گفت: این حمله فقط ادامه چشمگیر تحولی بود که باید عمیقاً ما را نگران کند، همه چیز نمی‌تواند این‌طور پیش برود.

ویل گفت: زمان ارسال سیگنال توقف واضح در این زمینه فرا رسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها