کد خبر: 715665
تاریخ انتشار :

معاون وزیر خارجه روسیه: آمریکا به «تغییر دکترین هسته‌ای» ما توجه کند

صد آنلاین | یک دیپلمات بلندپایه روسیه در مورد جدی نگرفتن تغییرات در راهبرد هسته‌ای کشورش به آمریکا هشدار داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد انلاین ،  سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه در مصاحبه با ایزوستیا از ایالات متحده خواست تا به بحث‌هایی در مورد تغییر احتمالی دکترین هسته‌ای مسکو متناسب با شرایط تغییر یافته در روابط بین‌الملل توجه کند.

ریابکوف همچنین گفت: مسکو کاهش روابط دیپلماتیک با برخی کشورهای غربی را در صورتی که نتوانند رویکرد روس هراسی را در روابط خود تغییر دهند، رد نمی کند.

ریابکوف اظهارات هفته های اخیر ولادیمیر پوتین، رهبر کرملین را تکرار کرد که گفته بود: دکترین هسته ای روسیه و تعیین زمان استفاده از چنین تسلیحاتی، در حال ارزیابی مجدد است. او به ایزوستیا گفت که این دکترین «در دوره ای متفاوت و در شرایط مختلف» تدوین شده و او امیدوار است که اکنون بحث تغییر این راهبرد توسط مخالفان ما جدی گرفته شود.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: من نتیجه را پیش بینی نمی کنم، اما از دشمنان خود می خواهم به آنچه رئیس جمهور می گوید فکر کنند. آنها به معنای واقعی کلمه با آتش بازی می کنند… و باید یاد بگیرند که دچار توهمات خطرناک نشوند، بلکه سعی کنند با هوشیاری به جهان نگاه کنند و بفهمند که ما منافع ملی تغییر ناپذیری داریم که آماده دفاع از آنها تا انتها هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها