کد خبر: 716483
تاریخ انتشار :

«ایاد الرنتیسی»؛ پزشک فلسطینی که خبر شهادتش ۷ ماه مخفی ماند

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود پس از هفت ماه به صورت رسمی به شهادت «ایاد الرنتیسی»،‌ رئیس بخش زایمان بیمارستان «کمال عدوان» غزه در بازداشتگاه های این رژیم اعتراف کرد.

«ایاد الرنتیسی»؛ پزشک فلسطینی که خبر شهادتش ۷ ماه مخفی ماند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم صهیونیستی از زمان یورش به نوار غزه ضمن تخریب عامدانه بیمارستان ها و مراکز درمانی، هدف قرار دادن آمبولانس ها، بسیاری از پزشکان و کادر درمان را بازداشت، شکنجه و به شهادت رسانده است.

«خلیل الدقران»؛ سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در نوار غزه با اشاره به تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به زیرساخت های درمانی غزه گفت: در 65 روز اخیر، اسرائیل 500 نفر از پرسنل پزشکی نوار غزه را به شهادت رسانده و 310 نفر را بازداشت 1500 نفر از کادر درمان را نیز زخمی کرده است.130 دستگاه آمبولانس و 97 بیمارستان و مرکز درمانی نیز در جریان حملات اسرائیل تخریب و از مدار خدمت رسانی خارج شده اند.

دکتر «ایاد الرنتیسی» رئیس بخش زایمان بیمارستان «کمال عدوان» نوار غزه، دومین پزشک فلسطینی است که پس از دکتر «عدنان البرش»، بعد از بازداشت توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیده است. اسرائیل برای هفت ماه خبر شهادت وی را از خانواده اش پنهان کرده بود.

بیشتر بخوانید

نبرد طاقت‌فرسای آوارگان غزه با گرما و حشرات موذی

«هناء الرنتیسی»؛ خواهر پزشک شهید «ایاد الرنتیسی» به خبرنگار تسنیم در غزه گفت: نظامیان صهیونیست در زمان بازداشت برادرم با رفتاری تحقیرآمیز او را دستگیر کردند. یک هفته بعد از بازداشت از طریق رسانه های عبری زبان از شهادت برادرم مطلع شدیم. ایاد تا قبل از بازداشت در سلامت کامل جسمی بود و در طول یک هفته پس از بازداشت و شکنجه، او را به شهادت رساندند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها