کد خبر: 717762
تاریخ انتشار :

اعتراض بایدن نسبت به رفع محدودیت‌های ترامپ در فیسبوک

کمپین انتخاباتی جو بایدن علیه شرکت متا به دلیل برداشتن محدودیت‌های شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و این ستا گرام برای دونالد ترامپ اعتراض کرد.

اعتراض بایدن نسبت به رفع محدودیت‌های ترامپ در فیسبوک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین انتخاباتی جو بایدن در بیانیه‌ای علیه شرکت متا به دلیل برداشتن محدودیت های شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام برای دونالد ترامپ اعتراض کرد.

در این بیانیه که بدست نشریه هیل رسیده است، کمپین بایدن این اقدام را سودجویانه و بدون ملاحظه خوانده و اظهار کرده این اقدام حمله به دموکراسی برای در برداشتن رئیس جمهور سابق در پلتفرم های معروف است.

سخنگوی کمپین بایدن در این باره گفت: برقرار کردن دسترسی ترامپ به این شبکه های اجتماعی مانند این است که کلیدهای خودرویتان را به کسی بدهید که می دانید خودرو را به داخل جمعیت می کوبد. این کار نگه داشتن بلندگو برای انسان نژادپرستی است که تنفر و برتری سفیدپرستی خود را از پشت بام ها فریاد زده و تلاش می کند تا آن را حفظ کند. بدون هیچ پرسشی می توان گفت این حمله مستقیمی به امنیت و دموکراسی ماست.

وی خاطرنشان کرد این تصمیمی سودجویانه و بدون ملاحظه است که به ترامپ و دوستان حزب جمهوری خواه این امکان را می دهد تا اطلاعات نادرست را به آمریکایی های بیشتری بدهد.

این در حالی است که شرکت متا روز گذشته محدودیت های اعمال شده بر حساب های کاربری ترامپ در شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام را در آستانه انتخابات 2024، برداشت. حساب های کاربری ترامپ در این شبکه های اجتماعی پس از حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 تعلیق شده بود. شرکت متا بار دیگر در اوایل 2023، با وجود موارد اتهامی متعدد علیه ترامپ، حساب های کاربری او را فعال کرد.

ترامپ پس از مسدود شدن حساب های کاربری خود، شبکه اجتماعی خود موسوم به تروث سوشیال را راه اندازی کرد.  

سخنگوی کمپین بایدن تصریح کرد دونالد ترامپ از این شبکه ها برای ارسال پیام های خشونت آمیزی استفاده کرده که باعث حمله به ساختمان کنگره شد. او انصاف و عدالت را از دست داد. او دروغ هایی را مطرح کرد که باعث این حمله شد و منجر به حمله به ماموران پلیس شد که در نتیجه 5 نفر کشته شدند.

شرکت متا همچنین اعلام کرد که حساب های کاربری ترامپ دیگر موضوع جرایم و اتهامات ترامپ نیست و پروتکل عمومی خود را برای محدودکردن حساب های اشخاص عادی در جریان ناآرامی های مدنی تنظیم کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها