کد خبر: 722174
تاریخ انتشار :

افزایش شمار حامیان حمله اوکراین به روسیه در ناتو

همزمان با تداوم حملات اوکراین در خاک روسیه،‌ شمار بیشتری از کشورهای عضو ناتو از این حملات حمایت کردند.

افزایش شمار حامیان حمله اوکراین به روسیه در ناتو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق،‌ دو کشور فنلاند و استونی در ماجرای حمله اوکراین به خاک روسیه به لهستان پیوسته و حمایت‌ خود را از این اقدام اعلام کردند.

به گزارش راشاتودی،‌ اعلام حمایت نخست‌وزیر فنلاند و استونی از اوکراین در ماجرای حمله به منطقه کورسک روسیه،‌ پس از آن انجام می‌گیرد که جوزپ بورل،‌ مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا به همراه جو بایدن،‌ رئیس‌جمهور آمریکا رسما از این حملات حمایت کردند.

کی‌یف در هفته گذشته چندهزار نیرو به مرز روسیه فرستاده و ادعا شده که ده‌ها روستا را تحت کنترل خود در آورده است.

در همین رابطه،‌ پتری اورپو،‌ نخست وزیر فنلاند به همراه کریستین میخال،‌ همتای استونی‌اش در جریان یک نشست مشترک در هلسینکی به خبرنگاران اینطور گفت:‌ اوکراین حق دفاع از خود را دارد و واضح است که آنها می‌توانند به عملیات خود در کورسک ادامه دهند.

میخال نیز ضمن ابراز حمایت خود از اقدام اوکراین برای حمله مستقیم به خاک روسیه عنوان کرد:‌ ما کاملا از اوکراین حمایت کرده و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم.

پیشتر دونالد تاسک،‌ نخست وزیر لهستان نیز از حق کی‌یف برای جنگ در داخل خاک روسیه حمایت کرده و حتی مدعی شده بود،‌ اقدامات روسیه علیه این کشور نشانه‌هایی از نسل‌کشی دارد.

اکثر رهبران غربی تا اواخر روز دوشنبه از اظهار نظر در مورد حمله اوکراین به خاک روسیه خودداری کرده و تنها اظهاراتی کلی مبنی بر حق دفاع اوکراین از خودش را عنوان می‌کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها