کد خبر: 722182
تاریخ انتشار :

مسکو: نظامی شدن مدیترانه شرقی را رد می‌کنیم

صد آنلاین | پس از اعلام آمادگی ترکیه برای ایجاد پایگاه نظامی در شمال قبرس، یوری بل بس ون، مدیر بخش اروپایی وزارت خارجه روسیه، مخالفت مسکو با نظامی سازی شرق مدیترانه و پایبندی این کشور به راه‌حل عادلانه در قبرس را تأیید کرد.

مسکو: نظامی شدن مدیترانه شرقی را رد می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مسکو: نظامی شدن مدیترانه شرقی را رد می‌کنیم

به گزارش صد آنلاین، وبگاه آرتی عربی نوشت: «بلبسون گفت که مسکو معتقد است که تمایل ترکیه به ایجاد پایگاه نظامی در شمال قبرس، احتمال بروز درگیری‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد و روسیه نیز نظامی شدن شرق مدیترانه را رد می‌کند»

مسکو: نظامی شدن مدیترانه شرقی را رد می‌کنیم

وی افزود: ما از نزدیک تحولات شرق مدیترانه را رصد می‌کنیم، این منطقه از جمله از نظر امنیتی مهم است و ما با نظامی شدن آن و هرگونه اقدامی که مملو از احتمال افزایش درگیری در آنجا باشد، مخالفیم.

وی بر پایبندی روسیه به راه حل جامع و عادلانه برای مشکل قبرس در چارچوب قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به گونه‌ای که منافع همه قبرسی‌ها حفظ شود اشاره کرد.

وی گفت: روسیه به دنبال تسهیل جستجوی راه حل های متعادل برای مشکل قبرس است.

لازم به ذکر است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که آنکارا در صورت لزوم پایگاه‌های دریایی در شمال قبرس خواهد ساخت.

قابل ذکر است که قبرس از سال 1974 پس از حمله نظامی ترکیه که با کودتا در قبرس و تلاش برای الحاق این جزیره به یونان آغاز شد، عملاً بین یونان و ترکیه تقسیم شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها