کد خبر: 723440
تاریخ انتشار :

کمک‌های مالی به هریس، رکورد زد

کمک‌های مالی به کامالا هریس، نامزد دموکرات در کمتر از یک ماه از اعلام آمادگی او برای حضور در کورس انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از مرز ۵۴۰ میلیون دلار هم گذشت.

کمک‌های مالی به هریس، رکورد زد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق؛ تنها در طول هفته برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات در شیکاگو، نامزد این حزب توانسته است ۸۲ میلیون دلار کمک از سوی طرف‌داران این حزب جذب کند.

مسئولان ستاد انتخاباتی هریس اعلام کرده‌اند که بلافاصله پس از سخنرانی هریس در کنوانسیون ملی حزب دموکرات‌، این کارزار بهترین ساعت جذب کمک‌های مردمی را تجربه کرده است. این ستاد انتخاباتی تصریح کرده است که «این میزان جذب کمک‌های مالی در این دوره زمانی برای یک کارزار انتخاباتی بی‌سابقه بوده است».

یک‌سوم از اهداکنندگان مالی به هریس، برای اولین‌بار در انتخابات، مشارکت مالی داشته‌اند. یک‌پنجم افرادی که برای نخستین‌بار برای کمک پیش‌قدم شده‌اند را جوانان و دو سوم آن‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌داده‌اند.

جوانان و بانوان دو گروه مهم برای کارزار انتخاباتی هریس به‌حساب می‌آیند. هریس امیدوار است بتواند با جذب آرای این دو گروه، از رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی دونالد ترامپ پیشی بگیرد. پیش‌ازاین هم نظرسنجی‌ها از محبوبیت بیشتر نامزد دموکرات در بین بانوان و جوانان خبر داده بودند.

نظرسنجی‌های انجام شده در سطح ملی نیز بارها بر پیشتازی هریس در انتخابات ریاست جمهوری صحه گذاشته‌اند. در آخرین نظرسنجی، هریس ۷ درصد در سطح ملی از ترامپ پیش افتاده است. این در حالی است که نامزد دموکرات در بین بانوان رأی‌دهنده هم با ۱۳ درصد رأی بیشتر، از ترامپ پیشی گرفته است.

نظرسنجی‌ها از محبوبیت بیشتر نامزد جمهوری‌خواه در بین افراد مسن بالای ۶۵ سال و مردان حکایت می‌کند. حال‌آنکه هریس توانسته است آرای اغلب رنگین‌پوستان را نیز از آن خود کند.

کارزار انتخاباتی هریس همچنین اعلام کرده است که حمایت‌های داوطلبانه از این نامزد در هفته برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات، افزایش قابل‌توجهی داشته است و در طول برگزاری این کنوانسیون، حدود ۲۰۰ هزار نفر برای فعالیت داوطلبانه و کمک در ستاد هریس اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین به اذعان این کارزار، پرستاران و معلمان بیشترین کمک را به ستاد انتخاباتی هریس کرده‌اند.

کنوانسیون ملی دموکرات از ۱۹-۲۲ اوت (۲۹ مرداد-۱ شهریور) در شیکاگو برگزار شده است. این کنوانسیون با حضور چهره‌های برجسته حزب دموکرات از جمله باراک اوباما، هیلاری و بیل کلینتون برگزار شده است و به‌موجب آن، هریس نامزدی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری را به طور رسمی پذیرفته است.

درحالی‌که نامزد دموکرات در کمتر از یک ماه توانسته است مبلغ ۵۴۰ میلیون دلار را از آن خود کند، کارزار انتخاباتی ترامپ در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که توانسته است ۱۳۸.۷ میلیون دلار کمک در ماه ژوئیه جمع‌آوری کند. ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه همچنین در اوایل ماه اوت از در اختیار داشتن مجموع ۳۲۷ میلیون دلار پول نقد برای فعالیت خبر داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها