کد خبر: 723537
تاریخ انتشار :

مارک زا کر برگ به سانسور کاربران متا اعتراف کرد: متاسفم صریح‌تر نبودیم

صد آنلاین | «مارک زا کر برگ» در نامه‌ای اعتراف کرد که دولت «جو بایدن» برای سانسور محتوای کاربران شرکت او را تحت فشار قرار داده بود.

مارک زا کر برگ به سانسور کاربران متا اعتراف کرد:  متاسفم صریح‌تر نبودیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین، «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، به‌تازگی در نامه‌ای اعتراف کرد دولت «جو بایدن» برای سانسور محتوای کاربران، به‌ویژه سال ۲۰۲۱ درباره کرونا، شرکت او را تحت فشار قرار داده بود. زاکربرگ این نامه را درحالی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان نوشته است که دستگیری «پاول دورف»، بنیان‌گذار تلگرام، به موضوع مهمی درباره آزادی بیان در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش دیجیاتو، مارک زاکربرگ در نامه خود می‌نویسد: «درنهایت، این تصمیم ما بود که محتوا را حذف کنیم یا نه و ما مسئول این تصمیم‌ها هستیم... من معتقدم فشار دولت اشتباه بوده و متأسفم که درباره آن صریح‌تر نبودیم. همچنین فکر می‌کنم ما تصمیم‌هایی گرفتیم که با نگاه به گذشته و اطلاعات جدیدی که در اختیار داریم، امروز آن‌ها را تأیید نمی‌کنیم.»

او در نامه‌اش می‌گوید مقامات ارشد دولت بایدن بار‌ها به متا فشار آوردند تا برخی محتوا‌های مربوط به کووید ۱۹ ازجمله محتوای طنز را سانسور کند. زمانی هم که این کار انجام شد، تیم‌های متا با این کار موافق نبودند و خیلی ابراز ناامیدی کردند.

اعتراف مارک زاکربرگ به سانسور محتوای کاربران متا

مارک زاکربرگ در نامه خود می‌گوید: «در‌حال‌حاضر صحبت‌های زیادی درباره نحوه تعامل دولت ایالات متحده با شرکت‌هایی مانند متا وجود دارد و من می‌خواهم موضعم را روشن کنم. پلتفرم‌های ما برای همه است.»

از شنبه که فرانسه پاول دورف را دستگیر شد، بحث آزادی بیان و سانسورنکردن محتوا‌ها به یکی از موضوعات مهم رسانه‌ها تبدیل شده است؛ برای مثال «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس، ضمن حمایت از پاول دورف، بر دفاع از آزادی بیان تأکید کرده است.

ماسک همچنین گفت در اینستاگرام نشانه‌هایی از سوءاستفاده از کودکان دیده می‌شود، ولی کسی مارک زاکربرگ را دستگیر نمی‌کند. او گفته بود زاکربرگ آزادی بیان را سانسور می‌کند و به دولت‌ها اجازه می‌دهد به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها