کد خبر: 726187
تاریخ انتشار :

اعتراف ارتش اسرائیل؛ ۳ گروگان اسرائیلی در حمله هوایی کشته شدند

صد آنلاین | ارتش اسرائیل اعتراف کرده که «احتمال زیادی» وجود دارد ۳ گروگانی که در پایان سال گذشته در یک تونل زیر زمینی در شمال غزه کشته شده بودند، به اشتباه در حمله‌ای که منجر به کشته شدن «احمد الغندور» رئیس تیپ شمال غزه حماس شده بود، کشته شده اند.

اعتراف ارتش اسرائیل؛ ۳ گروگان اسرائیلی در حمله هوایی کشته شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 به گزارش صد آنلاین، ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعتراف کرد که به احتمال زیاد در ماه نوامبر سال گذشته میلادی ۳ گروگان اسرائیلی را به اشتباه در حمله هوایی خود به غزه کشته است.

 به نقل از گاردین، ارتش اسرائیل اعتراف کرده که «احتمال زیادی» وجود دارد ۳ گروگانی که در پایان سال گذشته در یک تونل زیر زمینی در شمال غزه کشته شده بودند، به اشتباه در حمله‌ای که منجر به کشته شدن «احمد الغندور» رئیس تیپ شمال غزه حماس شده بود، کشته شده اند.

هفته گذشته این موضوع را ارتش اسرائیل به خانواده‌های سرهنگ «نیک بیزر» و گروهبان «ران شرمن» هر دو ۱۹ ساله، و «الیا تولدانو» غیرنظامی فرانسوی-اسرائیلی، ۲۸ساله که در ۷ اکتبر توسط حماس ربوده شدند، اطلاع داده که با بررسی همه جانبه مشخص شد که آن‌ها در نتیجه اقدامات ارتش اسرائیل جان خود را از دست داده اند.

از پیزارو آنلاین سفارش بده، 40دقیقه بعد تحویل بگیر!

ارتش اسرائیل گفت که اجساد آن‌ها در ۱۴ دسامبر از یک تونل در «جبالیا» کشف شد، اما به گفته ارتش، محتمل‌ترین علت مرگ اخیرا مشخص شده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است: «یافته‌های تحقیقات نشان می‌دهد که این سه نفر، به احتمال زیاد، در اثر یک حمله هوایی ارتش اسرائیل کشته شده اند. با توجه به تمام داده ها، این یک تخمین بسیار محتمل است، اما نمی‌توان با قطعیت شرایط مرگ آن‌ها را تعیین کرد.»

در ابتدا ارتش اسرائیل به خانواده‌های ۳ فرد کشته شده، گفته بود که گروگان‌ها توسط حماس کشته شده‌اند و در ماه ژانویه امسال ادعای حماس را مبنی بر کشته شدن آن‌ها در حمله هوایی اسرائیل، رد کرده بود.

نتیجه‌گیری‌های این تحقیقات می‌تواند به فشار بر دولت نتانیاهو برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسرای در دست حماس، بیفزاید.

مادران دو اسیر کشته شده، از زمانی که اجساد آن‌ها کشف شد، فشار آورده بودند تا گزارش کاملی از نحوه مرگ پسرانشان بدهند. مایان شرمن، مادر شرمن، در ماه می‌به وال استریت ژورنال گفت: «ما باید حقیقت را در مورد همه چیز دریابیم. حتی اگر حقیقت این باشد:» ما مجبور بودیم آن‌ها را بکشیم. "

هدف حمله هوایی ماه نوامبر الغندور بود که در یک تونل پناه گرفته بود. تحقیقات ارتش اسرائیل در آن زمان به این نتیجه رسید که ارتش از حضور گروگان‌ها در منطقه در طول حمله بی‌اطلاع بود.

ارتش اسرائیل گفته: «در زمان حمله، ارتش اسرائیل اطلاعاتی درباره حضور گروگان‌ها در محوطه مورد هدف نداشت. علاوه بر این، اطلاعاتی وجود داشت که نشان می‌داد آن‌ها در جای دیگری واقع شده‌اند، و بنابراین منطقه به عنوان منطقه‌ای که مشکوک به حضور گروگان‌ها بود، تعیین نشده بود.»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها