کد خبر: 726524
تاریخ انتشار :

افزایش فشارها بر سرویس مخفی آمریکا پس از اقدام به ترور ترامپ

پس از اقدام دوباره برای ترور دونالد ترامپ، فشارها بر سرویس مخفی آمریکا برای تامین امنیت مقامات این کشور افزایش یافته است.

افزایش فشارها بر سرویس مخفی آمریکا پس از اقدام به ترور ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از اقدام دوباره برای ترور دونالد ترامپ در 15 سپتامبر در پالم بیچ فلوریدا، فشارها بر سرویس مخفی آمریکا برای تامین امنیت مقامات فعلی و سابق این کشور افزایش یافته است.

اسناد دولتی نشان می دهد در حالی که رقابت های انتخاباتی 2024، وارد مرحله پایانی خود شده است، سرویس مخفی آمریکا با 400 نیرو کمتر از آنچه که کنگره تایید کرده، فعالیت می کند.

براساس این گزارش، به نظر نمی رسد مشکل کمبود کارکنان سرویس مخفی تا پیش از انتخابات 5 نوامبر حل شود، در حالی که این نهاد بیش از 200 روز زمان برای استخدام کارکنان جدید نیاز دارد.

از زمان کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی در ماه جولای و معرفی کامالا هریس به عنوان نامزد جایگزین بایدن برای رقابت با دونالد ترامپ، سرویس مخفی پوشش حفاظتی خود را به گروه گسترده تری از مقامات گسترش داده است.

سه مامور سابق سرویس مخفی در مصاحبه ای تلفنی اظهار کردند از زمان تلاش ها برای ترور دونالد ترامپ، فشارهای بی سابقه‌ای بر این نهاد وارد شده است به طوری که ما هرگز تاکنون شاهد چنین فشاری نبوده ایم.

در همین حال دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره اعلام کردند که ممکن است با اختصاص بودجه اضافی برای این نهاد در هفته های آتی موافقت کنند. اما در این مدت زمان کوتاه، اقدامات کمی برای جبران کمبود نیرو انجام می شود. کمبودی که باعث کار طولانی مدت نیروها با شرایط سخت می شود.

خطر این کمبود نیرو در روز 13 جولای در باتلر پنسیلوانیا که ترامپ برای نخستین بار هدف تروری نافرجام قرار گرفت، مشخص شد. حمله ای که منجر به زخمی شدن ترامپ از ناحیه گوش راست و کشته شدن یکی از افراد حاضر در گردهمایی شد. و در نهایت رئیس سرویس مخفی آمریکا با اذعان به قصور خود، از سمتش کناره گیری کرد.

براساس آمارهای موجود، سرویس مخفی تا ماه فوریه 7879 کارمند داشته است. اما جیمز مورای رئیس سابق سرویس مخفی پیشتر در کنگره گفته بود که قصد دارند تا در عرض یک سال تعداد نیروهای خود را به 8305 نفر برساند و تا سال 2027، کارکنان سرویس مخفی به 10 هزار نفر برسند.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان عصر یکشنبه 15 سپتامبر، پس از دو ماه بار دیگر هدف سوء قصدی نافرجام قرار گرفت.

این سوءقصد در پی تیراندازی در اطراف باشگاه گلف دونالد ترامپ در فلوریدا صورت گرفت و پلیس فدرال آمریکا می‌گوید رئیس جمهوری سابق ایالات متحده هدف آن بوده است.

به گفته مقامات محلی، فرد مظنون به انجام این سوءقصد که ماموران سرویس مخفی ایالات متحده حین حفاظت از دونالد ترامپ به سوی او شلیک کردند، بازداشت شده است. فردی که به ظاهر قصد انجام سوءقصد علیه نامزد ریاست جمهوری آمریکا را داشته رایان وِسلی روث نام دارد.

پست‌های رایان وِسلی روث در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که او از ترامپ خشمگین بوده و حمایت خود را از جو بایدن، رئیس‌جمهوری و کامالا هریس، معاونش اعلام کرده است.

پس از این حمله، دونالد ترامپ و معاونش حملات کلامی خود را علیه هریس و دموکرات ها افزایش دادند.

معاون دونالد ترامپ پس از خنثی سازی توطئه برای ترور دونالد ترامپ در پالم بیچ فلوریدا اظهار کرد تفاوت بزرگ بین محافظه کاران و لیبرال ها این است که هیچ کس تاکنون برای کشتن کامالا هریس در ماه های اخیر هیچ اقدامی نکرده اما دو نفر در همین مدت می خواستند ترامپ را بکشند. دموکرات ها باید انتقادات خود را کم کنند.

اظهارات ونس در این باره منعکس کننده اظهارات تحریک کننده ایلان ماسک درباره ترور ترامپ است.

روز گذشته ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس و یکی از حامیان بزرگ ترامپ در رقابت های انتخاباتی، پس از تلاش دوباره برای ترور نامزد جمهوری خواهان در پستی نوشت: هیچ کس حتی در تلاش برای ترور بایدن و هریس نبوده است. پستی که با شکلکی از صورتی با ابروهای بالا رفته پایان یافته است.

رئیس جمهور سابق آمریکا پس از این حادثه خاطرنشان کرد سرویس مخفی آمریکا در برخورد با تلاش برای سوء قصد عالی عمل کرد.

در عین حال، یک روز پس از تلاش برای ترور دوباره دونالد ترامپ، کمپین او اعلام کرد که برنامه های این نامزد انتخاباتی براساس برنامه ریزی قبلی ادامه خواهد یافت و او احتمالا به گلف بازی ادامه خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها