کد خبر: 726922
تاریخ انتشار :

درانی: آیا طالبان می‌خواهند به مخالفان آنها پناه داده شود؟

نماینده پیشین پاکستان برای افغانستان با تاکید بر حضور تحریک طالبان این کشور در افغانستان اظهار داشت آیا طالبان در افغانستان می‌خواهند که به مخالفان آنها پناه داده شود؟

درانی: آیا طالبان می‌خواهند به مخالفان آنها پناه داده شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آصف علی خان درانی» نماینده پیشین پاکستان در امور افغانستان در گفتگو با «رادیو مشعل» مدعی شد جنگجویان تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) در ولایت خوست زکات جمع‌آوری می‌کنند و رئیس این گروه نیز در کابل سکونت دارد.

این دیپلمات پاکستانی که اخیراً از سمتش برکنار شده است، افزود طالبان باید علیه تی‌تی‌پی اقدام کند و آن‌ها را به اسلام‌آباد تحویل دهند.

وی با اظهار اینکه تی‌تی‌پی یک مشکل جدی در روابط پاکستان و طالبان است، گفت: آیا طالبان انتظار دارند که ما مخالفان‌شان را در پاکستان پناه دهیم و اجازه دهیم از اینجا به افغانستان حمله کنند؟ آیا این چیزی است که طالبان می‌خواهند؟

درانی در واکنش به درخواست طالبان برای ارائه مدارک در مورد حضور تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، نیز گفت: «آن‌ها از من مدرکی نخواسته‌اند؛ بلکه گفته‌اند پول بدهید تا اعضای تی‌تی‌پی را به جای دیگری منتقل کنیم».

بیشتر بخوانید

تحریک طالبان پاکستان: به کارزارهای انتخاباتی حمله نمی‌کنیم

جماعت الاحرار رئیس تحریک طالبان را به همکاری با ارتش پاکستان متهم کرد

طالبان: میانجیگری افغانستان به معنای پناه دادن به تحریک طالبان پاکستان نیست

حکومت طالبان هنوز به این اظهارات واکنش نشان نداده است، اما همواره تصریح کرده که به هیچکس اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کند.

هیئت حاکمه افغانستان همچنین مسئله تی‌تی‌پی را موضوع داخلی پاکستان دانسته و بارها تأکید کرده که اتهام‌زنی‌های پاکستان به دلیل ناکامی مقامات دولتی و نظامی این کشور در تأمین امنیت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها