کد خبر: 726928
تاریخ انتشار :

۲ میلیون صهیونیست زیر موشک‌های حزب‌الله/ شمال فلج شد

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با اشاره به فضای متشنج سراسر شمال فلسطین اشغالی درپی حملات موشکی حزب‌الله از بامداد امروز، اعلام کردند که حزب‌الله درحال فلج کردن شمال بوده و مناطقی را هدف قرار می‌دهد که فراتر از حد تصور ارتش اسرائیل بود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی حملات کوبنده‌ای که حزب الله از بامداد امروز یکشنبه در واکنش اولیه به جنایت ترور سایبری رژیم اشغالگر در لبنان، علیه مواضع و صنایع نظامی دشمن صهیونیستی آغاز کرده، رسانه‌های عبری گزارش دادند که حزب الله در حال فلج کردن شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) است.

وحشت در شمال اراضی اشغالی بعد از حملات حزب‌الله

این رسانه‌ها با اشاره به فرار گسترده شهرک نشینان صهیونیست از ترس موشک‌های حزب‌الله، گزارش دادند که یک نظامی صهیونیست در حین فرار از یکی از شهرک‌های شمالی، طی یک سانحه جاده‌ای کشته شده و چهار نفر هم تاکنون زخمی شده‌اند.

این در حالی است که بیمارستان رمبام در حیفای اشغالی از ورود 5 زخمی به این بیمارستان بر اثر حملات موشکی خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دو ساختمان در شهرک کریات پیالیک آسیب دیدند و همه خانه‌ها در این شهرک و مناطق اطراف آن در آتش سوخته‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، یک موشک هم به منطقه الکریوت در شمال حیفا اصابت کرده و بر اثر آن آتش سوزی بزرگی در این شهر و مناطق اطراف آن رخ داده است.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حزب‌الله طی ساعات گذشته بیش از 120 موشک به سمت شمال شلیک کرده و صدای آژیرهای هشدار در شمال به شکل بی‌وقفه شنیده می‌شود و صداهای انفجار در چندین منطقه صنعتی هم به گوش می‌رسد.

2 میلیون اسرائیلی زیر آتش حزب‌الله

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که حزب الله با دقت مواضع مورد نظر خود را مورد هدف قرار داده و پیام متقابلی که می‌خواست برای اسرائیل بفرستد را از طریق این حملات ارسال کرد.

طبق گزارشی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، تنها طی چند ساعت گذشته 2 میلیون شهرک نشین صهیونیست در محدوده حملات حزب الله قرار داشته‌اند و مقاومت لبنان حملات موشکی خود را به عمق 60 کیلومتر افزایش داده است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مناطقی که موشک‌های حزب‌الله به آنها رسیده‌اند شامل ناصره، العفوله، مگدال هعیمق و ... است یعنی مناطقی که ارتش اسرائیل انتظار آن را نداشت و این مناطق در دستورالعمل‌هایی که ارتش به شهرک نشینان جهت محافظت از خود در برابر حملات حزب الله داده بود، در نظر گرفته نشده بود.

از طرف دیگر، رسانه‌های عبری گزارش دادند که ممکن است به دلیل گسترش دامنه حملات موشکی حزب الله، ارتش اسرائیل محدودیت‌های اعمال شده بر حیفا و مناطق اطراف آن را تشدید کند و همچنین تصمیم گرفته شده که کلاس‌های آموزشی در عکا، طبریا، نهاریا و صفد در پی حملات موشکی حزب‌الله لغو گردد.

آماده باش حداکثری در جبهه داخلی صهیونیست‌ها

همچنین نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از روز گذشته به دلیل پیش بینی عملیات‌های گسترده حزب الله، وضعیت آماده باش حداکثری در جبهه داخلی این رژیم اعلام کرده‌اند.

در همین زمینه ارتش رژیم اشغالگر دستوراتی را برای جبهه داخلی صادر کرده که شامل اعمال محدودیت‌های جدید بر بخش آموزش و تجمعات، از منطقه حیفا به سمت شمال در امتداد مرزها با لبنان است؛ به طوری که تجمع بیش از 30 نفر در بیرون ممنوع شده و همچنین در داخل ساختمان‌ها نیز بیش از 300 نفر نباید حضور داشته باشند.

در این زمینه، رسانه‌های عبری گزارش دادند که هزاران دانش آموز از منطقه حیفا تا شمال تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند به مدرسه بروند.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین دستور بسته شدن سواحل شمال فلسطین اشغالی و نیز ساحل دریاچه طبریه را صادر کرد. علاوه بر آن موسسات آموزشی در شهرهای عکا، حیفا و کرمیل تعطیل شده است. سواحل حیفا، عکا، نهاریا و دریاچه طبریا به همراه حریم هوایی منطقه بین جنوب حیفا و مرز شمالی فلسطین اشغالی نیز تا سه شنبه آینده تعطیل شده و این تعطیلی قابل تمدید است.

نهاد موسوم به سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع رسمی گزارش داد که ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهد، تشدید تنش‌ها ممکن است منجر به یک جنگ واقعی شود و ارتش اسرائیل می‌ترسد حزب الله مکان‌های جدیدی که هنوز به آن‌ها نرسیده را هدف قرار دهد.

بر اساس این گزارش، دستورالعمل‌های ارتش اسرائیل و محدودیت‌هایی که بر بخش‌های مختلف اعمال شده، زندگی صدها هزار اسرائیلی را مختل کرده و فضای متشنج جبهه شمالی را بدتر می‌کند. همچنین امکان لغو سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز به دلیل وضعیت امنیتی افزایش یافته است.

آلون بن دیوید، تحلیلگر امور نظامی در شبکه 13 رژیم صهیونیستی در توضیح این مسئله گفت که هیچکس برنامه دقیقی ندارد و نمی‌تواند مشخص کند که تشدید تنش‌ها در شمال به کجا خواهد رسید.

این وضعیت جبهه شمالی اراضی اشغالی بعد از آن است که حزب‌الله از بامداد امروز در پاسخ اولیه به جنایت ترور سایبری رژیم اشغالگر در لبنان طی هفته گذشته که ده‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشت، حملات کوبنده‌ای به مواضع صهیونیست‌ها آغاز کرده است.

بامداد امروز حزب‌الله در اولین بیانیه خود درباره عملیات‌ها ضد دشمن صهیونیستی، اعلام کرد که در حمایت از مردم استوار و ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و نیز در پاسخ به تجاوزات مکرر اسرائیل که مناطق مختلف لبنان را هدف قرار داد و منجر به شهادت بسیاری از غیرنظامیان شد ، مقاومت لبنان امروز یکشنبه مورخ 22/9/2024 پایگاه و فرودگاه رامات دیوید را با ده ها فروند موشک فادی 1 و فادی 2 هدف قرار داد.

کمی بعد از آن، حزب‌الله در بیانیه دوم خود هم اعلام کرد که مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار و ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و نیز در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، برای دومین بار روز یکشنبه مورخ 22/9/2024 پایگاه و فرودگاه رامات دیوید را با ده‌ها فروند موشک فادی 1 و فادی 2 هدف قرار داده است.

حزب الله در بیانیه سوم خود هم اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و همچنین در واکنش اولیه به جنایت وحشیانه‌ای که دشمن صهیونیستی در مناطق مختلف لبنان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مرتکب شد (اشاره به حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر)، مقاومت اسلامی ساعت 6:30 امروز یکشنبه اقدام به هدف قرار دادن مجتمع‌های صنایع نظامی شرکت رافائل رژیم اشغالگر، متخصص در وسایل و تجهیزات الکترونیکی واقع در منطقه زفولون در شمال حیفا با استفاده از ده‌ها موشک از نوع فادی 1 ، فادی 2 و کاتیوشا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها