کد خبر: 727071
تاریخ انتشار :

موفقیت چشمگیر حزب جایگزینی برای آلمان در انتخابات ایالتی

نتایج اولیه انتخابات ایالتی روز گذشته بر ان دن بو رگ آلمان نشان می‌دهد آراء حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" نسبت به دوره قبل پیشرفت چشمگیری داشته و این حزب در ایالت تحت حکومت حزب سوسیال دموکرات در جایگاه دوم قرار گرفته و موفقیتی تاریخی کسب کرد.

موفقیت چشمگیر حزب جایگزینی برای آلمان در انتخابات ایالتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ان تی وی" در مطلبی نوشت: حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" یکی از برندگان انتخابات ایالتی براندنبورگ است. حامیان این حزب حالا این موفقیت انتخاباتی را جشن می گیرند.

نتایج مقدماتی این انتخابات نشان داده حزب حاکم سوسیال دموکرات با برتری بسیار کم و متزلزلی پیروز این انتخابات محسوب می‌شود، اما حزب راست افراطی "جایگزینی برای آلمان" توانسته بهترین نتیجه تاریخ خود را در این ایالت کسب کرده و در جایگاه دوم قرار بگیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: هواداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نتایج انتخابات ایالتی براندنبورگ را با تشویق و فراخوان برای اخراج بیشتر پناهجویان جشن گرفتند.

در میان مهمانان جشن پیروزی انتخابات روز یکشنبه در پوتسدام، کریستین برینکر، رئیس حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برلین و پیتر کورث، سناتور سابق امور مالی حزب دموکرات مسیحی برلین نیز حضور داشتند. این رویداد توسط گاردهای امنیتی خصوصی متعددی که همه بازدیدکنندگان و خبرنگاران را بررسی می کردند، محافظت می شد. پلیس نیز با گروهی گسترده حضور داشت.

حدود صد متر آن طرف تر ازمحل برگزاری این جشن صدها نفر علیه حزب افراطی جایگزینی برای آلمان تظاهرات کردند. پوسترها و بنرهایی با مضامین "بدون نازی‌ها در پوتسدام"، "فضاهای عاری از قانون ایجاد کنید" دیده می شد.

البته نتایج اولیه انتخابات ایالتی براندنبورگ که تازه منتشر شده است نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات ، صدراعظم آلمان روز یکشنبه 22 سپتامبر (اول مهر 1403) با فاصله کمی توانست حزب راست افراطی حایگزینی برای آلمان (AfD) را در انتخابات ایالتی براندنبورگ شکست دهد.

بر اساس نتایج اولیه انتخاباتی انجام شده توسط شبکه تلویزیونی «زد دِ اِف»، حزب سوسیال دموکرات، که از زمان اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی در سال 1990 بر ایالت براندنبورگ حکومت می‌کند، توانسته است در آخرین لحظه 32 درصد آرا را به دست آورد و از حزب راست افراطی جایگزینی برای آلمان که 29 درصد آرا را به دست آورد، پیشی گرفت. ایالت براندنبورگ اطراف شهر برلین را فراگرفته ‌است ولی شامل برلین نمی‌شود.

با این حال، بعید است که این موفقیت در شرایط صدر اعظم آلمان یا حزبش تغییر زیادی ایجاد کند چرا که دیتمار فویدکه، رئیس فعلی ایالت براندنبورگ و هم حزبی آقای شولتز، در طول مبارزات انتخاباتی از دیدگاه‌های او فاصله گرفته بود و از سیاست‌های دولت فدرال انتقاد کرده بود.

نتایج این انتخابات نشان داد حزب راست افراطی و مهاجرستیز جایگزینی برای آلمان جایگاه دوم را کسب کرده اما نسبت به انتخابات پنج سال قبل بیش از 6 درصد سطح آرای خود را افزایش داده و بهترین نتیجه تاریخ خود را در این ایالت واقع در شرق آلمان رقم زده است.

طبق این نتایج حزب چپگرای تازه تاسیس موسوم به "بی.اس.دبلیو" بیش از 12 درصد این انتخابات را به دست آورده و رده سوم را در پارلمان ایالت کسب کرده است.

حزب راستگرای «جایگزینی برای آلمان» اخیرا هم موفقیت دیگری را برای خود رقم زده بود و برای اولین بار در تاریخ جمهوری فدرال در انتخابات ایالتی آلمان در تورینگن قدرتمندترین حزب شد و تکانه بزرگی را به دولت ائتلافی آلمان به رهبری اولاف شولتز وارد کرد.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان پس از برگزاری این انتخابات نتایج انتخابات ایالتی را "تلخ" توصیف کرده و از احزاب در ایالات زاکسن و تورینگن خواست تا بدون AfD ائتلاف کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها