کد خبر: 727461
تاریخ انتشار :

و ال‌ است ریت‌: حزب‌الله اسرائیل را در باتلاق لبنان غرق می‌کند

یک رسانه آمریکایی با اشاره به قدرت نظامی بالای حزب‌الله اعلام کرد که در صورت آغاز جنگ زمینی، صحنه درگیری‌ها کاملا متفاوت خواهد بود و حزب‌الله می‌تواند اسرائیل را در باتلاق لبنان غرق کند؛ همان کاری که حماس در غزه انجام داد.

 و ال‌ است ریت‌: حزب‌الله اسرائیل را در باتلاق لبنان غرق می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها به لبنان و به ویژه حملات وحشیانه‌ای که طی چند روز گذشته انجام داده و هزاران غیرنظامی را در لبنان شهید و زخمی کرده‌اند، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره سناریوهای خطرناکی که مقابل رژیم اشغالگر وجود دارد، هشدار داده و اعلام کرد که حزب الله اسرائیل را وارد باتلاقی جدید می‌کند.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: با وجود اینکه اسرائیل حملات خشونت آمیز خود را به لبنان آغاز کرده، اما در صورت وقوع جنگ زمینی، تصویر تغییر خواهد کرد و در آن زمان اسرائیل در خاک حزب الله خواهد جنگید و امتیازاتی که اسرائیلی‌ها در حوزه اطلاعات و فناوری دارند، در جنگ زمینی عامل تعیین کننده نخواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است: حزب الله از حدود یک سال گذشته تاکنون در حمایت از فلسطینی‌ها در نوار غزه، به حمله به اهداف متعلق به اسرائیل ادامه داده است. حزب الله زرادخانه بزرگی از انواع راکت‌ها، موشک‌های ضد تانک و پهپادها در اختیار دارد که می‌تواند در صورت پیشروی زمینی اسرائیل، از این تسلیحات خود به شکل قابل توجه استفاده کند.

رسانه مذکور آمریکایی افزود: در میان جدیدترین و خطرناک‌ترین سلاح‌های حزب‌الله باید به موشک‌های هدایت شونده ضد تانک الماس اشاره کنیم که به حزب الله اجازه می‌دهد، ضربات خود را با دقت بالاتری نسبت به جنگ جولای 2006 به اسرائیل وارد سازد. در آخرین جنگی که میان حزب الله و اسرائیل اتفاق افتاد این حزب حدود 12 هزار موشک و راکت در اختیار داشت، اما اکنون وضعیت بسیار فرق کرده است.

وال استریت ژورنال ادامه داد: تحلیلگران نظامی معتقدند که الماس، نسخه معکوس موشک اسپایک اسرائیل است که احتمالاً حزب الله در سال 2006 آن را به دست آورده بود. موشک الماس را می‌توان با موشک‌های ضد تانک پیشرفته مانند موشک جاولین آمریکا مقایسه کرد. این موشک به حزب الله اجازه می‌دهد تا اهداف را با دقت بسیار بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته مورد هدف قرار دهد.

لبنان برای اسرائیل همانند ویتنام برای آمریکا خواهد بود

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش خود با اشاره به بی‌نتیجه بودن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، تاکید کرد که اسرائیل همانند سال 2006 در لبنان به بن‌بست می‌خورد و اگر جنگ زمینی رخ دهد، لبنان همانند غزه یک باتلاق دیگر برای اسرائیل خواهد بود.

«دنیل بایمن» عضو ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی در واشنگتن و یکی از مقامات سابق دولت آمریکا که گزارش مفصلی درباره زاردخانه نظامی حزب الله تهیه کرده بود، درباره وضعیت اسرائیل در لبنان، گفت که بیایید به وضعیت آمریکا در ویتنام در سال 1980 برگردیم.

در همین زمینه روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از «آساو اوریون» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که اسرائیل بدون شک متحمل خسارات بزرگی در لبنان خواهد شد و ورود به یک جنگ بزرگ اصلاً راحت نیست.

این رسانه آمریکایی تصریح کرد:اسرائیل در برابر حزب الله با نواقص راهبردی زیادی مواجه است؛ حتی با وجود اینکه دارای تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده‌های اف 35 و پدافند هوایی چند لایه است‌. در اینجا باید توجه داشته باشیم حزب‌الله به دنبال پیروزی در جنگ با اسرائیل به مفهوم سنتی نیست؛ بلکه قصد دارد ارتش اسرائیل را وارد یک جنگ فرسایشی کند، همانطور که حماس به عنوان گروهی که قدرت نظامی آن اصلاً قابل مقایسه با حزب‌الله نیست، موفق شد در غزه، اسرائیل را از نزدیک به یک سال گذشته تاکنون در باتلاق یک جنگ فرسایشی نگه دارد.

در ادامه گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: تحلیلگران نظامی در آمریکا معتقدند که حزب الله ممکن است تاکتیک‌های مورد استفاده روسیه در اوکراین از طریق شلیک رگبار موشک‌ها و انبوه پهپادها برای سردرگم کردن یا از کار انداختن پدافند هوایی اسرائیل و سپس حمله به مواضع حساس مانند پایگاه‌ها و بنادر نظامی و شبکه‌های برق را به کار ببرد.همچنین مسئولان اسرائیلی می‌گویند که اگر حزب الله حملات خود را آغاز کند، صدها اسرائیلی کشته خواهند شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها