کد خبر: 727504
تاریخ انتشار :

چرایی سکوت اسرائیل در برابر تلفات سنگین در جبهه شمالی

در شرایطی که با تشدید عملیات‌های حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها طی چند روز گذشته در پاسخ به تجاوزات وحشیانه این رژیم به لبنان، شواهد بیانگر تلفات گسترده به اشغالگران است، اسرائیل سیاست سانسور نظامی را در جبهه شمالی تشدید کرده و حرفی از خساراتش نمی‌زند.

چرایی سکوت اسرائیل در برابر تلفات سنگین در جبهه شمالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سانسور نظامی یک سیاست قدیمی رژیم صهیونیستی است که به ویژه در زمان جنگ‌ها به شکل قابل توجهی فعال می‌شود. در همین زمینه صهیونیست‌ها از زمان آغاز جنگ غزه، نزدیک به یک سال گذشته، به شکل شدیدی از این سیاست استفاده کرده‌اند، اما با این وجود مجبورند به بخشی از تلفات جانی و مادی که در جریان این جنگ متحمل می‌شوند اعتراف کنند.

قدرت اطلاعاتی حزب‌الله در مقابل صهیونیست‌ها

اما سانسور نظامی صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی از همان ابتدا، بسیار شدیدتر از جبهه غزه بود و این رژیم به همراه بازوهای رسانه‌ای خود از انتشار اخبار مربوط به تلفات و خسارات خود در جبهه شمالی، خودداری می‌کنند. تحلیلگران و کارشناسان صهیونیست معتقدند که در مقابل سانسور نظامی اسرائیل، تحولات جبهه شمالی نشان می‌دهد که حزب الله در عرصه اطلاعاتی بسیار توانمندتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و حتی چیزی از اسرائیل کم ندارد.

ارزیابی تحلیلگران و محافل رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اغلب آنها معتقدند توانمندی‌های نظامی و زرادخانه موشکی حزب‌الله، با قدرت نظامی حماس تفاوت زیادی دارد و علاوه بر آن، حزب الله دارای یک برتری اطلاعاتی نیز هست. به همین دلیل سرویس اطلاعاتی اسرائیل که همواره به برتری خود در سطح منطقه و جهان می‌بالد، از ابتدای جنگ یک روش کنترل نظامی را برای کاهش پیامدهای شکست مقابل مقاومت به ویژه توان اطلاعاتی حزب الله در پیش گرفته است.

در این زمینه «آنطوان شلحت» کارشناس امور رژیم صهیونیستی در گفتگو با الجزیره گفت: از زمان آغاز تشدید تنش‌ها در جبهه شمالی اراضی اشغالی، اسرائیلی‌ها سعی کرده‌اند در دو سطح از کنترل نظامی استفاده کنند؛ اولی مربوط به سطح خارجی است که با تشدید جنگ نسل کشی علیه نوار غزه و تلاش برای انتقال آن به لبنان انجام می‌شود. اما سطح دوم، مربوط به جبهه داخلی رژیم اشغالگر بوده و با تشدید سانسور نظامی و سلب آزادی رسانه‌ها همراه است.

چرا اشغالگران خسارات خود در جبهه شمالی را پنهان می‌کنند؟

این تحلیلگر منطقه در ادامه اظهار داشت: سیاست سانسور نظامی اسرائیل، همزمان با شروع جنگ در لبنان تشدید شده است و می‌بینیم بعد از عملیات‌های دقیق و ضربات سختی که حزب الله به صهیونیست‌ها در جبهه شمالی وارد کرد، منابع عبری زبان گزارشی از تلفات و خسارت‌های اسرائیل در این جبهه منتشر نمی‌کنند. بر همین اساس می‌توان گفت که سانسور نظامی شدید صهیونیست‌ها در زمینه تلفات جبهه شمالی اراضی اشغالی، ناشی از موفقیت حزب الله در ایجاد کمربند امنیتی در مناطق و اراضی تحت سیطره اسرائیلی‌هاست.

وی افزود: ایجاد کمربند امنیتی توسط مقاومت در اراضی تحت اشغال صهیونیست‌ها، برای نخستین بار از زمان روز نکبت در سال 1948 تاکنون اتفاق افتاده که ضربه بزرگی به دکترین امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کرد؛ زیرا دکترین امنیتی این رژیم بر مبنای این است که باید جنگ در خاک دشمن انجام شود. اما امروز مقاومت لبنان جنگ را به درون اراضی اشغالی کشانده است.

این تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی تصریح کرد: میزان خسارات وارد شده در سطح جانی و مالی به لبنانی‌ها در حملات متجاوزانه دشمن صهیونیستی، بسیار قابل توجه بوده و نباید آن را نادیده بگیریم. اما از این واقعیت بی سابقه در شمال اراضی اشغالی که با آوارگی صدها هزار صهیونیست همراه است، نیز نباید غافل شویم. مناطق مرزی در شمال فلسطین اشغالی و شهرک‌هایی که صهیونیست‌ها از آنجا فرار کرده‌اند، مناطقی کاملاً ویران و تخریب شده هستند و زندگی و اقتصاد در آنها کاملاً فلج شده است.

آنطوان شلحت تاکید کرد: از طرف دیگر با گسترش دامنه عملیات‌های حزب الله، تلفات صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی هم افزایش می‌یابد. اما صهیونیست‌ها همچنان تلاش دارند این خسارات خود را پنهان کند. اسرائیل با پنهان کردن تلفات خود در شمال به دنبال تقویت روحیه شهرک نشینان بوده و می‌خواهد وانمود کند که به دستاوردهای نظامی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تشدید سیاست سانسور نظامی رژیم صهیونیستی، به خاطر آن است که این رژیم می‌داند زرادخانه و قدرت نظامی حزب الله، چند برابر تسلیحات و توان نظامی حماس است. از طرف دیگر در طول نزدیک به یک سال جنگ، ثابت شد حزب‌الله یک دستگاه اطلاعاتی دارد که به آن کمک می‌کند مراکز نظامی اسرائیل را به شکل دقیق شناسایی کرده و مورد هدف قرار دهد.

«امیر مخول» دیگر کارشناس امور رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود به عوامل تشدید سیاست سانسور نظامی این رژیم در جبهه شمالی فلسطین اشغالی اشاره و تاکید کرد: این رفتار صهیونیست‌ها در چهارچوب تلاش برای روحیه دادن به شهرک نشینان صهیونیست و آرام کردن افکار عمومی آنهاست.

وی افزود که تشدید سانسور نظامی رژیم اشغالگر و پنهان کردن واقعیت میدانی و تلفات این رژیم در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، ثابت می‌کند که حزب الله در عملیات‌های خود موفق بوده و اغلب مناطقی که مورد هدف قرار داده، مناطق نظامی هستند؛ زیرا اگر حزب الله مراکز غیرنظامی را هدف قرار می‌داد، صهیونیست‌ها قطعاً یک مانور رسانه‌ای بزرگ علیه مقاومت لبنان به راه می‌انداختند.

این تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که صهیونیست‌ها همواره عادت دارند صرفاً اخبار مربوط به خسارات دشمن را تبلیغ کنند و رویکرد رسانه‌ای این رژیم در جنگ کنونی هم بر این مبناست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها