کد خبر: 727569
تاریخ انتشار :

خشم مقامات سیاسی فنلاند از اقدام فعالان محیط زیست

شماری از فعالان محیط زیست در فنلاند به نشانه اعتراض به سیاست‌های دولت در حوزه استخراج زغال سنگ بر روی دیوار پارلمان فنلاند، رنگ قرمز پاشیدند.

خشم مقامات سیاسی فنلاند از اقدام فعالان محیط زیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، اقدام فعالان محیط زیست فنلاند در زمینه رنگ پاشی به دیوارهای پارلمان این کشور خشم مقامات سیاسی را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، معترضان به نشانه انتقاد از سیاست‌های دولت در قبال موضوع استخراج زغال سنگ در کشور، ستون‌های مقابل پارلمان فنلاند را رنگ قرمز پاشیدند و اقدام آنها با خشم مقامات سیاسی این کشور همراه شد.

در همین رابطه، چندین نفر از مقامات سیاسی دولت فنلاند، اقدام فعالان محیط زیست در این کشور در زمینه رنگ‌پاشی به ستون‌های پارلمان فنلاند را شدیدا محکوم کردند.

اعتراض آنها علیه فعالیت یک شرکت دولتی فنلاند است که برای استخراج زغال سنگ در سوئد اقدام کرده است و منابع استخراج شده را در حوزه کشاورزی و به عنوان یک منبع اصلی انرژی مورد استفاده قرار می‌دهد.

این موضوع که تحت تاثیر استفاده از زغال‌سنگ استخراج شده، مورد نظر مقدار زیادی دی‌اکسید کربن در هوا منتشر می‌شود، با انتقادات شدید حامیان محیط زیست مواجه شده است.

فعالان محیط زیست در توضیح اقدام خود عنوان کرده‌اند که سعی داشته‌اند با پاشیدن رنگ به ستون‌های پارلمان فنلاند، این موضوع را که دولت تا چه اندازه تحت تاثیر سیاست‌های نادرستش در این زمینه در تسریع بحران آب و هوایی نقش دارد را پررنگ‌تر جلوه دهند.

یکی از این افراد در انتقاد از عملکرد دولت گفته است: فنلاند هنوز در حال استخراج زغال سنگ در سوئد است در حالی که ما به خوبی می‌دانیم که منابع نفت و گاز و تمام سوخت‌های فسیلی دیگر برای مقابله با بحران‌های آب و هوایی باید حذف شوند.

پلیس فنلاند پس از وقوع این ماجرا در مقابل پارلمان این کشور حاضر شده و فعالان معترض را از محوطه مقابل پارلمان بیرون کرد. طبق گفته پلیس این اقدام به عنوان حادثه‌ای با خسارت مالی شدید تحت بررسی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها