کد خبر: 729113
تاریخ انتشار :

طالبان: با برخی کشورها در مبارزه با داعش همکاری داریم

سخنگوی حکومت طالبان در اظهاراتی تازه از همکاری هیئت حاکمه افغانستان با برخی کشورها در مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.

طالبان: با برخی کشورها در مبارزه با داعش همکاری داریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفتگو با «خبرگزاری فرانسه» از همکاری هیئت حاکمه افغانسستان با برخی کشورها در مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.

مجاهد گفت: «با برخی از کشورهایی که تحت تأثیر این گروه قرار دارند، در برخی زمینه‌ها همکاری می‌کنیم و گاهی نیز با آنها اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم».

شورای امنیت سازمان ملل سال گذشته در گزارشی اعلام کرده بود «طالبان به طور مخفیانه برای دریافت اطلاعات و پشتیبانی لجستیکی برای مبارزه با داعش خراسان، درخواست کمک کرده و خود را به عنوان یک شریک در مبارزه با تروریسم معرفی کرده است».

بیشتر بخوانید

پشت پرده حملات داعش در افغانستان؛ اعترافات سه عضو بازداشتی

مجاهد: غرب تبلیغات حضور داعش در افغانستان را متوقف کند

حقانی: داعش در افغانستان توانایی تهدید ندارد

«المرصاد» رسانه نزدیک به طالبان پیش‌تر در مطلبی نوشت که گروه تروریستی داعش برای بدنامی اسلام تلاش می‌کند و این پیام را با اقدامات خشن و خشونت‌آمیز خود ارائه کرده که هیچ ربطی به آموزه‌های اصلی اسلام ندارد.

این رسانه نزدیک به طالبان تصریح کرده بود: داعش در واقع از اسلام برای خواسته‌ها، اهداف سیاسی و ایدئولوژی‌های افراطی خود استفاده می‌کند، پیام واقعی اسلام را از بین می‌برد و از دین صلح، عدالت و رحمت برای خشونت، ظلم و نفرت استفاده می‌کند، اسلام اعمال آنها را توجیه نمی‌کند و به شکل آشکارا محکوم می‌نماید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها