کد خبر: 729121
تاریخ انتشار :

تحلیل الاخبار از خطبه‌های رهبر انقلاب/ندای مقدس ضد اشغالگران

روزنامه الاخبار، خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران را با حکم جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی برای مبارزه با داعش در سال ۲۰۱۴ مقایسه و تاکید کرد میل یون‌ها نفر در منطقه و جهان ندای امام خامنه‌ای را برای مقابله با صهیونیست‌ها شنیده و لبیک گفتند.

تحلیل الاخبار از خطبه‌های رهبر انقلاب/ندای مقدس ضد اشغالگران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه لبنانی الاخبار که همانند دیگر رسانه‌های منطقه و نیز جهان، اخبار مربوط به نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور میلیونی مردم ایران را بازتاب داد، در گزارشی تحلیلی درباره این اتفاق و همچنین مضمون خطبه‌های مقام معظم رهبری، ابتدا به فتوای جهاد کفایی که 10 سال قبل توسط آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان در عراق برای مقابله با تکفیری‌های داعش صادر شد، اشاره کرده و نوشت، بیش از 10 سال قبل تلویزیون عراق در حال پخش یک خطبه بزرگ بود که میلیون‌ها نفر به آن گوش می‌دادند.

در آن زمان گروه تروریستی تکفیری داعش، شهر موصل و شمال عراق را اشغال کرده بود و حملات وحشیانه این گروه در عراق گسترش یافته و اخبار وحشتناک قتل عام و اسارت عراقی‌ها توسط داعش، یکی پس از دیگری به گوش می‌رسید و بسیاری از مردم آواره شده بودند. عراقی‌ها در آن زمان با حالتی حیرت زده و ترسیده، اخبار را دنبال می‌کردند و نمی‌دانستند که اوضاع به کجا می‌رود.

در این شرایط بود که در ماه ژوئن سال 2014 ، در یک روز جمعه، مردم عراق با حضور گسترده در نماز جمعه به سخنرانی نماینده آیت الله سیستانی گوش می‌دادند. در این نماز جمعه که نماینده آیت الله سیستانی خطبه آن را قرائت می‌کرد، میلیون‌ها نفر از مردم عراق از همه اقشار از جمله کارمندان، کشاورزان، عشایر روستایی، شیوخ، بازرگانان و ... حاضر شده بودند و امام جمعه برای آنها توضیح می‌داد که داعشی‌های وحشی در حال تصرف عراق هستند.

سپس لحن سخنان نماینده آیت الله سیستانی کم کم بالا رفت و او سرانجام حکم جهاد کفایی که توسط آیت الله سیستانی صادر شده بود را اعلام کرد. از فردای آن روز مردم عراق به صورت داوطلب سلاح به دست گرفته و در میدان جنگ با تکفیری‌ها حاضر شدند؛ اتفاقی که سرنوشت جنگ را کاملا عوض کرد و مقدمه ساز شکست داعش در عراق بود.

ندای مقدس رهبر انقلاب برای مبارزه با جنایتکاران صهیونیست

اما دیروز در خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه مصلی تهران هم شاهد چنین فضایی بودیم. جمعیت میلیونی مردم ایران مصلی را پر کرده و برای اقامه نماز به امامت امام خامنه‌ای آمده بودند؛ در حالی که پرچم‌های فلسطین و لبنان و پرچم‌های حزب‌الله و تصاویر شهید سید حسن نصرالله توسط نمازگزاران ایرانی برافراشته شده بود.

این جمعیت میلیونی که شوق مبارزه با جنایتکاران صهیونیست را دارند، منتظر سخنان مقام معظم رهبری بودند که عزادار سید مقاومت است. اینکه ما خطبه‌های نماز جمعه 10 سال قبل در نجف و امروز در تهران و حضور میلیونی مردم در آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم؛ به این علت است که در زمان برگزاری هر دوی این نماز جمعه‌ها، یک تهدید جمعی قریب‌الوقوع وجود دارد که مستلزم پاسخ و واکنش جمعی است.

همانطور که ما امروز درباره نتایج حکم جهاد کفایی آیت الله سیستانی و نماز جمعه میلیونی در نجف در سال 2014 صحبت می‌کنیم، در آینده نیز بسیاری درباره این روزهایی که اکنون در آن هستیم و ثمرات آن صحبت خواهند کرد و خواهند گفت که چگونه منطقه وارد عصر دیگری شد.

امروز وقت آن نیست که ما توضیح دهیم، ساختار گروه‌های مقاومتی مانند حزب‌الله بعد از شهادت جوانان، فرماندهان و رهبران ارشد آن چگونه تغییر خواهد کرد. همچنین وقت آن نیست که توضیح دهیم چگونه رژیم صهیونیستی تلاش دارد، ما دستاوردهای امنیتی و اطلاعاتی این رژیم را با پیروزی نظامی و راهبردی اشتباه بگیریم.

پیام خطبه‌های امام خامنه‌ای درباره نبرد با دشمن غاصب

روشن است که دستاوردهای امنیتی و اطلاعاتی با پیروزی استراتژیک تفاوت زیادی دارد و ترور فرماندهان و رهبران مقاومت، هر اندازه هم دردناک و موثر باشد، هرگز نه جایگزین دستاوردهای واقعی مقاومت در زمین می‌شود و نه عاملی برای تغییر موازنه قدرت به نفع دشمن صهیونیستی خواهد بود.

بی تردید برای هر عملی عکس‌العملی وجود دارد و هر تجاوزی پاسخی به همراه خواهد داشت. رهبر معظم انقلاب به مردم ایران و همه مردم منطقه توضیح داد که اکنون در نبردی بزرگ قرار داریم و وظیفه همه ما مبارزه با دشمن اشغالگر است. ایشان همچنین درباره رهبران و فرماندهان مقاومت و دوستان وفادار خود، شهید سید حسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه و سردار شهید قاسم سلیمانی که نماد و ذخیره مرحله آینده نبرد با دشمن صهیونیستی هستند، صحبت کرد.

از جمله پیام خطبه‌های آیت الله امام خامنه‌ای، این بود که اگر آمریکا و اسرائیل می‌خواهند به دیوانگی خود ادامه دهند، پس ما هم باید یاد بگیریم که در این عصر دیوانگی زندگی ‌کنیم و چاره‌ای نداریم، جز اینکه وحشت را با وحشت و آتش را با آتش پاسخ دهیم؛ تا زمانی که دشمن مجبور به عقب نشینی شود.

روشن است که دشمن هر لحظه در تلاش برای افزایش قدرت و سیطره بر منطقه ماست، اما دیروز میلیون‌ها نفر از ایران تا یمن و از افغانستان تا غزه، ندای رهبر انقلاب را شنیدند و می‌دانند که دشمن صهیونیستی یک رژیم تروریستی و بسیار وحشی‌تر از داعش است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها