کد خبر: 729394
تاریخ انتشار :

تلاش مسلح ین تحت حمایت ترکیه برای احیای آشوب در سوریه

برخی منابع در سوریه به خبرنگار تسنیم خبر دادند مسلح ین تروریست در سوریه که برخی از شاخه‌های آنها تحت حمایت ترکیه هستند، با سوءاستفاده از فضای جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان، قصد احیای اقدامات تروریستی علیه محور مقاومت و نظام سوریه را دارند.

تلاش مسلح ین تحت حمایت ترکیه برای احیای آشوب در سوریه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه عربی خبرگزاری تسنیم، برخی منابع در سوریه به خبرنگار تسنیم خبر دادند که مسلحین تروریست در سوریه که برخی از شاخه‌های آنها تحت حمایت ترکیه هستند، با سوءاستفاده از فضای جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان، قصد دارند در سوریه اقدامات تروریستی خود را احیا کنند و علیه محور مقاومت و نظام سیاسی سوریه فعال شوند.

بخشی از این ماجرا به فوریه 2024 (بهمن و اسفند 1402) باز می‌گردد که طی آن رژیم صهیونیستی به برخی مسلحین تروریست در سوریه پیشنهاد کرد که در یک همکاری با یکدیگر و ذیل طراحی عملیاتی با پشت صحنه آمریکا، استانهای جنوبی سوریه، مانند سویدا، درعا و قنیطره را به آشوب بکشند و منطقه حائلی به نفع رژیم صهیونیستی در این بخش ایجاد کنند؛ این طرح در آن مقطع اجرایی نشد.

با این حال رژیم صهیونیستی این پیشنهاد خود را بایگانی نکرد، بلکه با توسعه‌ی این پیشنهاد و همچنین بهره‌گیری از شرایط جدید در لبنان،‌ از این گروه‌های تروریستی خواست که هم در شمال و هم در جنوب علیه نظام سیاسی سوریه و محور مقاومت و از جمله علیه حزب الله لبنان -که در برخی مناطق سوریه به نحو مستشاری علیه تروریست‌ها با نظام سوریه همکاری می‌کند- فعال شوند.

اخبار جدید منابع تسنیم حاکیست که در سه هفته اخیر، سه گروه تروریستی جبهه شامیه، حرکت نورالدین زنکی و تحریر الشام با اسرائیل به این جمع‌بندی رسیده‌‌اند که فتنه‌انگیزی خود را آغاز کنند.

کارشناسان سوریه تاکید می‌کنند که هرگونه حرکت این گروه‌های تروریستی در جهت منافع رژیم صهیونیستی با واکنش‌های جدی ملت‌های مسلمان روبرو خواهد شد و بخش مهمی از مسئولیت به عهده کشورهایی است که از آنها پشتیبانی می‌کنند.

این کارشناسان می‌گویند: واضح است که تمام گروه‌های مسلمان در منطقه و کشورها و بخصوص کشورهای عربی، و حتی ملت آزاده ترکیه به هیچ عنوان خواستار حفاظت از منافع صهیونیست‌ها و ایجاد مشکل برای نیروهای مقاومت و بخصوص حزب‌الله نیستند و انتظار می‌رود ترکیه به عنوان حامی برخی از این گروه‌ها جلوی این حرکت که تامین‌کننده مانع صهیونیست‌هاست را بگیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها