کد خبر: 729665
تاریخ انتشار :

شورای اتحادیه اروپا روسیه را تحریم کرد

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به اتهام ارتکاب «اقدامات ثبات زدا در جهان» وضع کرده است.

شورای اتحادیه اروپا روسیه را تحریم کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا پیش از این‌ به طور مکرر روسیه را به مداخله در امور جهانی متهم کرده بود اما شواهدی در این زمینه ارائه نکرده است.

طبق گزارش خبرگزاری ریانووستی، سخنگوی کاخ کرملین دیمیتری پسکوف در واکنش به ادعاهای اتحادیه اروپا تصریح کرده است که مسکو هرگز در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نکرده و چنین اقدامی از سوی کشورهای دیگر را نیز تاب نمی‌آورد.

با این‌حال شورای اتحادیه اروپا امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «امروز، شورای اتحادیه اروپا چارچوب جدیدی از اقدامات محدودکننده را در پاسخ به اقدامات ثبات‌زدای روسیه در خارج از کشور ایجاد کرده است. این چارچوب جدید، اتحادیه اروپا را قادر می‌کند تا افراد و نهادهایی را هدف قرار دهند که در اقدامات و سیاست‌های دولت روسیه که ارزش‌های اساسی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، امنیت، استقلال و یکپارچگی آن‌ها و همچنین ارزش‌های سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای ثالث را تضعیف کند، مشارکت داشته باشند».

در ادامه این بیانیه آمده است «تابحال ما فقط درباره خود چارچوب تحریم‌ها حرف می‌زنیم که شروط افزودن افراد و سازمان‌ها به لیست‌های سیاه را مشخص می‌کند. بعداً، کشورهای عضو و کمیسیون اروپا می‌توانند لیست افراد خود را برای محدودیت‌های تحریمی پیشنهاد کنند».

از زمان ارائه چهاردهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه که در ژوئن امسال مطرح شد، بیش از دو هزار فرد و سازمان به بهانه اوکراین، تحت تحریم‌های اروپا قرار گرفته‌اند.

بر اساس تحریم‌های اتحادیه اروپا، شهروندان و شرکت‌های این اتحادیه از هرگونه ارائه سرمایه به افرادی که در لیست تحریم‌ هستند، منع شده‌اند.

افراد تحریم‌شده همچنین ممنوعیت سفر دارند و اجازه ورود به منطقه اتحادیه اروپا یا عبور از این قلمرو را ندارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها