کد خبر: 729683
تاریخ انتشار :

سازمان ملل: اسرائیل در غزه تروریسم روانی راه انداخته است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد با هشدار درباره وضعیت روانی فاجعه‌بار مردم غزه در نتیجه جنایات مستمر و وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل تروریسم روانی در غزه راه انداخته و قتل عام نوزادان تازه به دنیا آمده، بسیار تاسف‌بار است.

سازمان ملل: اسرائیل در غزه تروریسم روانی راه انداخته است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه گزارش‌های سازمان ملل درباره جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، «تلالنگ موفوکینگ» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور بهداشت و سلامت طی سخنرانی اعلام کرد: آنچه که در نتیجه حملات و جنایت‌های اسرائیل در غزه اتفاق می‌افتد، تروریسم روانی و جزئی از طرح نسل کشی علیه مردم غزه است.

این مسئول سازمان ملل با اشاره به وخامت سلامت روانی ساکنان غزه، هشدار داد که اضطراب و شوک در میان مردم غزه به سطح غیرعادی رسیده و این در حالی است که امکان دسترسی به خدمات سلامت روان و خدمات بهداشتی در نوار غزه محاصره شده، بسیار کم است.

وی در ادامه از تولد نسلی از کودکان در غزه که حتی قبل از گرفتن شناسنامه در نتیجه جنایت‌های وحشیانه اسرائیل جان خود را از دست می‌دهند، ابراز تاسف کرد.

این درحالی است که اخیرا «سیگریت کاگ» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه و بازسازی نوار غزه در سازمان ملل اعلام کرد: بیانیه‌های اخیر صادرشده توسط سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که بیش از 22000 فلسطینی دچار جراحات جدی و مرگبار شده‌اند، از جمله بین 13 هزار تا 17 هزار نفر در اندام‌های خود دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر شده‌اند که اغلب منجر به قطع عضو آنها می‌شود، همچنین بسیاری از مجروحان در نوار غزه، از عفونت رنج می‌برند و زیرساخت‌های بهداشتی در این منطقه کاملاً نابود شده و از بین رفته است.

این مسئول سازمان ملل در جریان جلسه توجیهی خود در شورای امنیت، تأکید کرد: کل جامعه بین‌المللی باید مسئولیت خود را به‌عهده بگیرند و هرچه سریعتر باید آتش‌بس در این منطقه برقرار شود و از غیرنظامیان حمایت شود، در زمان حاضر هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و بیماری‌هایی که برای چند دهه در این منطقه ناپدید شده بودند، اکنون خود را نشان می‌دهند، از جمله فلج اطفال.

وی تصریح کرد: در سایه عدم وجود ساختار لجستیکی مناسب و همچنین با توجه به ممانعت از ورود کمک‌های بزرگ به نوار غزه، فعالیت‌های بشردوستانه به‌درستی انجام نمی‌شود و ما نیازمند ورود تجهیزات ارتباطی و ردیابی ایمن‌تر برای انجام مأموریت خود در این منطقه هستیم و بازسازی نوار غزه نباید بیش از این طول بکشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها