کد خبر: 729801
تاریخ انتشار :

زنگ خطر در ارتش اسرائیل با گسترش حملات مقاومت عراق

بعد از گسترش و مرگبار شدن حملات مقاومت اسلامی عراق به مراکز نظامی و حیاتی صهیونیست‌ها در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، نظامیان صهیونیست، ارتش این رژیم را به باد انتقاد گرفته اعلام کردند: ارتش نمی‌تواند پهپادها را شناسایی کند و ما بسیار خسته‌ایم.

زنگ خطر در ارتش اسرائیل با گسترش حملات مقاومت عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید حملات مقاومت اسلامی عراق علیه مراکز نظامی رژیم صهیونیستی، چه از نظر کمّی و چه کیفی، صهیونیست‌ها به‌شدت نگران عواقب این حملات هستند و رسانه‌های ارتش اسرائیل درباره شکست نهاد نظامی این رژیم در شناسایی و رهگیری پهپادهای عراقی صحبت می‌کنند.

رسانه‌های عبری در این زمینه اعلام کردند که چالش‌های زیادی پیشِ‌روی ارتش اسرائیل در برخورد با پهپادهای عراقی وجود دارد.

وب‌سایت عبری والا در گزارشی به این منظور اعلام کرد: نیروهای تیپ 210 ارتش اسرائیل در جولان به‌شدت از رفتار ارتش و ناکافی بودن تدابیر ایمنی آن در برابر تهدید پهپادهای عراقی خشمگین هستند.

نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی در گفتگو با این وب‌سایت عبری گفتند: ما تقریباً هر شب طی هفته گذشته هشدارهایی از سوی نیروی هوایی و یا دستورالعمل‌هایی برای آماده‌باش دریافت کرده‌ایم.

این نظامیان تأکید کردند: به‌دلیل پایین بودن توانایی ارتش اسرائیل در شناسایی و رهگیری پهپادها، ما مجبوریم برای ساعت‌های طولانی در پناهگاه باشیم و در عین حال دستور داده می‌شود که در حالت آماده‌باش قرار بگیریم، بنابراین ما شب‌ها اصلاً نمی‌توانیم بخوابیم و دائماً بیدار می‌مانیم و با این وضعیت مجبوریم صبح‌ها هم در عملیات باشیم، این چرخه فرسایشی ادامه داشته و بسیار ما را خسته کرده است.

یکی از نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی در این زمینه گفت: وضعیت به‌گونه‌ای است که برخی از ما شب‌ها می‌ترسیم به حمام برویم و یک دوش کوتاه هم نمی‌توانیم بگیریم؛ زیرا دائماً در حالت آماده‌باش قرار داریم و این وضعیت کاملاً غیرمنطقی و غیرقابل قبول است.

جمعه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت دو نظامی و مجروح شدن 24 نفر دیگر در نتیجه حمله پهپادی عراق به یک پایگاه نظامی اسرائیل در جولان اشغالی اذعان کرد.

تحقیقات ارتش اسرائیل نشان داد که این ارتش قادر به شناسایی و تشخیص پهپاد عراقی نیست و همین عامل موجب شد پهپاد بدون هشدار قبلی منفجر شود و نظامیان نمی‌دانستند که این پهپاد به‌سمت آنها می‌رود و بنابراین نتوانستند از خودشان مراقبت کنند.

رسانه‌های عبری در این زمینه اذعان کردند که ارتش اسرائیل در برخورد با حملات گروه‌های عراقی که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از 170 پهپاد به‌سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک کرده‌اند، با پیچیدگی‌های زیادی مواجه‌ است.

«یوسی یهوشه» تحلیلگر نظامی شبکه آی24 رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد: عملیاتی که توسط عراقی‌ها انجام شد واقعاً شگفت‌انگیز بود و گروه‌های عراقی پهپادهایی را همچنان به مناطق مختلف از جمله ارتفاعات جولان، ایلات و... شلیک می‌کنند. خسارات وارده به ارتش اسرائیل در نتیجه حمله پهپادی عراق به پایگاه نظامی ارتش در جولان، بسیار زیاد است.

مقاومت اسلامی عراق که از همان ماه‌های ابتدایی نبرد طوفان الاقصی کنار دیگر گروه‌های محور مقاومت به جبهه حمایت از غزه پیوست، همچنان به عملیات‌های خود علیه صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی و همچنین حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه ادامه می‌دهد.

در همین راستا مقاومت اسلامی عراق در ساعات بامدادی امروز، چهارشنبه، در 4 اطلاعیه جداگانه از حملات پهپادی به دو هدف حیاتی در جولان اشغالی و دو هدف دیگر در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها