کد خبر: 729847
تاریخ انتشار :

روسیه به دنبال همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی با طالبان

یک کارشناس روس اظهار داشت روسیه به دنبال همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی با طالبان و مبارزه مشترک با داعش است.

روسیه به دنبال همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی با طالبان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اندرو کوریبکو» کارشناس یک مؤسسه مطالعات استراتژیک در مسکو اظهار داشت روسیه با حذف نام طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه خود، به‌دنبال گسترش همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی با طالبان و مبارزه مشترک با داعش است.

روسیه در سال 2003 طالبان را در فهرست سازمان‌های ممنوعه خود قرار داد. اما در این اواخر، مقامات روسی به طور مکرر از تلاش برای حذف نام طالبان از فهرست گروه‌های ممنوعه این کشور خبر داده‌اند.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه برای افغانستان نیز اخیراً در نشست فرمت مسکو ابراز امیدواری کرده بود که تصمیم نهایی این کشور به‌زودی اعلام شود.

همزمان، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه گفته بود طالبان با روسیه در مبارزه با شاخه خراسان داعش همکاری می‌کند.

به گفته بورتنیکوف، همکاری دو طرف به مرحله حساسی در مقابله با فعالیت‌های داعش رسیده است. این مقام روسی همچنین آمریکا را به حمایت از داعش خوراسان متهم کرد.

بیشتر بخوانید

کابلوف: روابط روسیه و طالبان درحال گسترش است

رایزنی طالبان و روسیه برای از سرگیری پروازهای افغانستان

تاکید طالبان و روسیه به گسترش همکاری اقتصادی

آندرو کوریبکو از موسسه مطالعات استراتژیک دانشگاه دوستی مردم در مسکو به «میدیا لاین» گفت حذف طالبان از فهرست ممنوعه ممکن است در مرور زمان وضعیت افغانستان را بهبود بخشد.

وی تصریح کرد: این اقدام به روسیه اجازه می‌دهد تا همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی بیشتری با طالبان داشته باشد. این همکاری ممکن است شامل کمک تسلیحات سبک[به طالبان] و توافق‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و معدن باشد.

کوریبکو گفت منافع روسیه در افغانستان شامل از بین بردن تروریسم، جلوگیری از تأسیس پایگاه‌های نظامی خارجی، سرمایه‌گذاری‌ در بخش انرژی و معدن، باز کردن بازارها برای صادرات روسیه و ایجاد مسیرهای تجاری به جنوب آسیا است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها