کد خبر: 730298
تاریخ انتشار :

اسلام‌آباد میزبان نشست مهم سازمان همکاری شانگهای

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نشست سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) این هفته در اسلام آباد برگزار می‌شود.

اسلام‌آباد میزبان نشست مهم سازمان همکاری شانگهای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه‌ پاکستان اعلام کرد اسلام آباد در تاریخ‌های 24 و 25 مهرماه (15 و 16 اکتبر) میزبان بیست و سومین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای(SCO) می‌باشد.

وزارت خارجه پاکستان افزود این نشست به ریاست «شهباز شریف»، نخست وزیر این کشور برگزار می شود.

در این نشست ، سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از جمله چین، روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان شرکت خواهند کرد.

همچنین، معاون اول رئیس‌جمهور ایران و وزیر خارجه هند به عنوان نمایندگان این دو کشور حضور خواهند یافت.

علاوه بر اعضای اصلی، نخست‌وزیر مغولستان به عنوان عضو ناظر و معاون شورای وزیران و وزیر خارجه ترکمنستان نیز به عنوان مهمان ویژه در این نشست شرکت خواهند کرد.

گفتنی است که افغانستان پیش از تسلط طالبان، به عنوان عضو ناظر در نشست‌های سازمان همکاری شانگهای شرکت می‌کرد، اما پس از تغییر حکومت در این کشور، اعضای سازمان از دعوت طالبان به این نشست‌ها خودداری می‌کنند.

در این نشست، سران کشورهای عضو در مورد گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری، محیط زیستی و فرهنگی اجتماعی گفت‌وگو خواهند کرد. همچنین، عملکرد یک ساله سازمان مورد بررسی قرار گرفته و بودجه آن تصویب خواهد شد.

بیشتر بخوانید

خودداری پاکستان از دعوت طالبان در نشست سازمان همکاری شانگهای

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که سازمان همکاری شانگهای به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های منطقه‌ای، نقش مهمی در تقویت همکاری‌های چندجانبه در آسیا ایفا می‌کند.

طالبان پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود سازمان همکاری شانگهای در موضوع افغانستان قربانی اهداف آمریکا نشود و برای نجات این کشور و منطقه باید با طالبان همکاری مستقیم داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها