کد خبر: 730332
تاریخ انتشار :

هشدار فرمانده پیشین ناتو درباره قطع شدن جریان نفت از خاورمیانه

فرمانده پیشین ائتلاف ناتو جیمز است او ری دیس امروز در مصاحبه‌ای هشدار داد که تنش‌های فزاینده در منطقه می‌تواند نفت خروجی از غرب آسیا را قطع کند.

هشدار فرمانده پیشین ناتو درباره قطع شدن جریان نفت از خاورمیانه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، فرمانده پیشین ائتلاف ناتو جیمز استاوریدیس در یک برنامه رادیویی، وضعیت فعلی را با دوران قبل از جنگ جهانی دوم مقایسه کرد و گفت «چیزی که این لحظه را درست مثل روزهای قبل از جنگ جهانی دوم خطرناک می‌کند، افزایش تنش‌های استراتژیک با چین در اقیانوس آرام است. یک جنگ زمینی بسیار مهم در اروپا به‌خاطر حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین دارید و این آشفتگی بزرگ در خاورمیانه بین اسرائیل و ایران که در بدترین حالت، ممکن است باعث توقف نفت خروجی از خاورمیانه شود».

وی افزود «وقتی همه این‌ها را کنار هم قرار دهید، لحظه‌ای پرتلاطم است که فکر می‌کنم با بازگشت به اواخر دهه ۱۹۳۰ می‌توانید نظیر آن را بیابید».

از زمان حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی که در پاسخ به جنایات و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی انجام شد، در گزارش‌های متعدد ادعا شده که اسرائیل درصدد واکنش است و تأسیسات نفتی از اهداف حمله ادعایی به ایران عنوان شده است.

اخیراً واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد اروپایی گزارش داد که تهران حمله به صنعت نفت و گاز ایران را خط‌قرمز خود می‌داند و چنین حمله‌ای احتمالاً منجر به پاسخ ایران به منافع انرژی کشورهای غربی شود و بر اقتصاد جهان تأثیر بگذارد.

امروز وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با ارائه آماری از ارسال تسلیحات توسط آمریکا به رژیم صهیونیستی که دامنه تجاوزات و حملاتش در منطقه از غزه به لبنان رسیده و در حال گسترش است، در پستی نوشت «ایالات متحده در حال ارسال بی‌سابقه تسلیحات به اسرائیل است».

وی تصریح کرد «درحالی‌که در روزهای اخیر تلاش‌های زیادی برای مهار یک جنگ تمام‌عیار در منطقه‌ انجام داده‌ایم، به‌وضوح و صراحت می‌گویم که در دفاع از مردم و منافع‌ خود هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها